Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Ders Bilgileri
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
CSE105 |
Güz |
3 |
2 |
4 |
7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr.Öğr. Üy. Mehmet Ali AKTAŞ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Temel amaç, algoritmaların ve veri yapılarının birbirine bağımlılığını göstermektir - önemli ölçüde, veri yapılarının algoritmaları büyük oranda belirlediği, örneğin, ürünlerin alternatifler tarafından projeksiyonlar, birlikler tarafından işlendiği ve listeler gibi özyinelemeli veri yapılarının özyinelemeli algoritmalar işlenmesi |
İçeriği |
Ders, gerekli verilerin açık bir şekilde yapılandırılmasından başlayarak, programlama sanayisini küçük adımlarla tanıtır. Typed işlevler, koşullu ifadeler ve tekrarlama (özyineleme), bu yapılandırılmış veriyle çalışmak için temel yöntemler olarak sunulmaktadır . |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci programlama mantığını kavrayabilecek. |
2 |
Öğrenci algoritma tasarlayabilecek. |
3 |
Algoritma Akış diyagramlarını kullanabilecek. |
4 |
Öğrenci nesne yönelimli program yazabilir.
|
5 |
Öğrenci Windows tabanlı uygulamaları dizayn edebilecek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Programlama dilinin yapısı ve genel özellikleri
Uygulama örnekleri |
Senkron |
2 |
Akış çizelgeleri ve Uygulama Örnekleri
|
Senkron |
3 |
Karakter Sabitler ve Değişkenler
|
Senkron |
4 |
Programlama Dillerine Giriş
Diziler, Çok Boyutlu Diziler |
Senkron |
5 |
Algoritma Kavramı
|
Senkron |
6 |
Sözde Kod, Akış Şemaları
|
Senkron |
7 |
Ara sınav |
Ölçme |
8 |
Sözde Kod, Akış Şemaları
|
Senkron |
9 |
Şartlılar
|
Senkron |
10 |
Aritmetik EĞER ve Mantıksal EĞER
|
Senkron |
11 |
Döngüler
|
Senkron |
12 |
Döngüler |
Senkron |
13 |
Diziler, Çok Boyutlu Diziler
|
Senkron |
14 |
Diziler, Çok Boyutlu Diziler
|
Senkron |
15 |
Uygulama örnekleri |
Senkron |
16 |
Son Sınav |
Ölçme |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Tüm bilgisayar kitapları, dergiler ve makaleler |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci programlama mantığını kavrayabilecek. |
1 |
1͵2 |
2 |
Öğrenci algoritma tasarlayabilecek. |
3 |
1͵2 |
3 |
Algoritma Akış diyagramlarını kullanabilecek. |
3 |
1͵2 |
4 |
Öğrenci nesne yönelimli program yazabilir.
|
3 |
1͵2 |
5 |
Öğrenci Windows tabanlı uygulamaları dizayn edebilecek. |
3 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
5 |
70 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
15 |
15 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
164 |