Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği

Ders Bilgileri

PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CSE105 Güz 3 2 4 7

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr.Öğr. Üy. Mehmet Ali AKTAŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Temel amaç, algoritmaların ve veri yapılarının birbirine bağımlılığını göstermektir - önemli ölçüde, veri yapılarının algoritmaları büyük oranda belirlediği, örneğin, ürünlerin alternatifler tarafından projeksiyonlar, birlikler tarafından işlendiği ve listeler gibi özyinelemeli veri yapılarının özyinelemeli algoritmalar işlenmesi
İçeriği Ders, gerekli verilerin açık bir şekilde yapılandırılmasından başlayarak, programlama sanayisini küçük adımlarla tanıtır. Typed işlevler, koşullu ifadeler ve tekrarlama (özyineleme), bu yapılandırılmış veriyle çalışmak için temel yöntemler olarak sunulmaktadır .

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci programlama mantığını kavrayabilecek.
2 Öğrenci algoritma tasarlayabilecek.
3 Algoritma Akış diyagramlarını kullanabilecek.
4 Öğrenci nesne yönelimli program yazabilir.
5 Öğrenci Windows tabanlı uygulamaları dizayn edebilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Programlama dilinin yapısı ve genel özellikleri Uygulama örnekleri Senkron
2 Akış çizelgeleri ve Uygulama Örnekleri Senkron
3 Karakter Sabitler ve Değişkenler Senkron
4 Programlama Dillerine Giriş Diziler, Çok Boyutlu Diziler Senkron
5 Algoritma Kavramı Senkron
6 Sözde Kod, Akış Şemaları Senkron
7 Ara sınav Ölçme
8 Sözde Kod, Akış Şemaları Senkron
9 Şartlılar Senkron
10 Aritmetik EĞER ve Mantıksal EĞER Senkron
11 Döngüler Senkron
12 Döngüler Senkron
13 Diziler, Çok Boyutlu Diziler Senkron
14 Diziler, Çok Boyutlu Diziler Senkron
15 Uygulama örnekleri Senkron
16 Son Sınav Ölçme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tüm bilgisayar kitapları, dergiler ve makaleler

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci programlama mantığını kavrayabilecek. 1 1͵2
2 Öğrenci algoritma tasarlayabilecek. 3 1͵2
3 Algoritma Akış diyagramlarını kullanabilecek. 3 1͵2
4 Öğrenci nesne yönelimli program yazabilir. 3 1͵2
5 Öğrenci Windows tabanlı uygulamaları dizayn edebilecek. 3 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 5 70
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
16 Son Sınav 1 3 3
  164