Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Ders Bilgileri
MÜHENDİSLER İÇİN SAYISAL YÖNTEMLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
INE224 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders çeşitli mühendislik problemlerinin yaklaşık çözümlerini bulmak için kullanılan sayısal yöntemlerin temellerini öğretmek için tasarlanmıştır. |
İçeriği | Modelleme. Euler yöntemi. Yuvarlatma ve kesmehataları. Taylor serileri. Denklem köklerininbulunması; Açık ve kapalı yöntemler. Matrisler.Doğrusal cebir denklemlerin çözümleri; Gausseleme ve ayrıştırma yöntemleri. Eğri uydurma; Enküçük kareler regresyonu, İnterpolasyon. Sayısaltürev ve integral alma yöntemleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mühendislik problemlerinin çözümünde doğrudan ve yinelemeli metodların anlaşılmasI |
2 | Sayısal yöntemlerin MATLAB yazılımı kullanılarak uygulaması |
3 | Sayısal hataların anlaşılması, sayısal olarak kararlı ve yakınsak sayısal algoritmaların teminedilmesi. |
4 | İntegral analizi ve integral alınmasında sayısal algoritmaların kullanılmasO |
5 | Fonksiyonlara polinom yaklaşımları ile interpolasyon uygulaması ve en küçük kareler regrasyonu ile eğri uydurma yönteminin öğrenilmesi |
6 | Doğrusal olmayan denklemlerin çözümündesayısal yöntemlerin kullanılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sayısal Yöntemlerin Tanıtılması | |
2 | MATLAB Temelleri ve MATLAB ileProgramlama | |
3 | Yuvarlatma ve Kesme Hataları | |
4 | Kök bulma: Kapalı Yöntemler | |
5 | Kök bulma: Açık Yöntemler | |
6 | Optimizasyon | |
7 | Doğrusal Cebirsel Denklemler: Naive Gauss ve Gauss Jordan | |
8 | Doğrusal Cebirsel Denklemler: Gauss-Seidel ve Değiştirilmiş Gauss-Seidel | |
9 | Ara Sınav | |
10 | En Küçük Kareler Regresyonu | |
11 | En Küçük Kareler Regresyonu | |
12 | İnterpolasyon: Newton veLagrange, Şerit Yöntemi | |
13 | Sayısal İntegral: Trapezoidal veSimpson’s kuralları, Gaussiankuralı | |
14 | Sayısal Türev | |
15 | Normal Türevsel Denklemler | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Applied Numerical Methods with MATLAB for Engineersand Scientists, 2nd Edition, Steven C. Chapra, TuftsUniversity, McGraw-Hill, 2008 | ||
2 | Numerical Methods for Engineers, S.C. Chapra & R.P.Canale, 5th Edition, McGraw-Hill, 2006 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik problemlerinin çözümünde doğrudan ve yinelemeli metodların anlaşılmasI | ||
2 | Sayısal yöntemlerin MATLAB yazılımı kullanılarak uygulaması | ||
3 | Sayısal hataların anlaşılması, sayısal olarak kararlı ve yakınsak sayısal algoritmaların teminedilmesi. | ||
4 | İntegral analizi ve integral alınmasında sayısal algoritmaların kullanılmasO | ||
5 | Fonksiyonlara polinom yaklaşımları ile interpolasyon uygulaması ve en küçük kareler regrasyonu ile eğri uydurma yönteminin öğrenilmesi | ||
6 | Doğrusal olmayan denklemlerin çözümündesayısal yöntemlerin kullanılması |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 10 | 10 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
90 |