Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Ders Bilgileri
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
INE301 |
Güz |
3 |
2 |
4 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
INE200 |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Ali KOKANGÜL |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
YOK |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Doğrusal programlama modellerinin özel biçimlerini anlama. Bu problemleri çözmek için simpleks algoritmasının kullanılması ve değiştirilmesi. Gerçek hayatta uygulamalar. |
İçeriği |
Ulaştırma problemi ve çeşitleri. Ağ modelleri. Tamsayı programlama. Oyun Teorisi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci karşılaştığı modelleri optimizasyon becerisini kazanır.
|
2 |
Öğrenci gerçek yaşam problemlerini modelleyebilir ve çözer.
|
3 |
Öğrenci envanter modelleri, şebeke modelleri ve kuyruk modellerini çözme yetisi kazanır.
|
4 |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Lineer Programlamanın Gözden Geçirilmesi |
|
2 |
Doğrusal Programlamanın Gözden Geçirilmesi |
|
3 |
Taşıma, atama ve aktarma problemleri |
|
4 |
Taşıma, atama ve aktarma problemleri |
|
5 |
Taşıma, atama ve aktarma problemleri |
|
6 |
Taşıma, atama ve aktarma problemleri |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Taşıma, atama ve aktarma problemleri |
|
9 |
Şebeke Modelleri |
|
10 |
Şebeke Modelleri |
|
11 |
Tamsayı Programlama |
|
12 |
Tamsayı Programlama |
|
13 |
Oyun Teorisi |
|
14 |
Oyun Teorisi |
|
15 |
Oyun Teorisi |
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
W. L. Winston, Operations Research: Applications and Algorithms |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci karşılaştığı modelleri optimizasyon becerisini kazanır.
|
1 |
|
2 |
Öğrenci gerçek yaşam problemlerini modelleyebilir ve çözer.
|
2 |
|
3 |
Öğrenci envanter modelleri, şebeke modelleri ve kuyruk modellerini çözme yetisi kazanır.
|
3 |
|
4 |
|
|
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
5 |
70 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
12 |
12 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
5 |
5 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
15 |
15 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
150 |