Mühendislik Fakültesi
Elektrik - Elektronik Mühendisliği
Ders Bilgileri
KARMAŞIK MATEMATİK |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
MAT205 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üye. Çağdaş ALLAHVERDİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrencilerin karmaşık sayılar ile matematiksel hesabı öğrenmesini, anlamasını, açıklayabilmesini, kullanabilmesini sağlamak ve böylece mühendislik çalışmalarına yardımcı olmaktır. |
İçeriği |
Karmaşık sayıların tanımı,
Karmaşık sayılar ile temel matematiksel işlemler (Dört işlem, kök bulma vb.),
Alternatif akım (AC) devrelerinde karmaşık sayıları kullanma (Fazör cebri),
Karmaşık türevler ve karmaşık limitler,
Karmaşık integraller,
Fourier dönüşümleri,
Açı korunumlu dönüşümler.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgi ve deneyimlerini gerçek problemlere uygulayabilme becerisi |
2 |
Deney tasarlama, deneyi uygulayabilme ve çıktıları analiz edebilme becerisi |
3 |
Mühendislik problemlerini tanıyabilme ve çözümler önerebilme becerisi |
4 |
İletişim kurabilme, kendisini özgürce ifade edebilme ve yeni fikirler geliştirebilme becerisi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Karmaşık sayıların tanımı ve karmaşık analiz terminolojisi
|
Klasik ders anlatma |
2 |
Karmaşık sayılar ile temel matematiksel işlemler |
Klasik ders anlatma |
3 |
Karmaşık türevler |
Klasik ders anlatma |
4 |
Karmaşık limitler |
Klasik ders anlatma |
5 |
Karmaşık integraller ve sınıflandırılması |
Klasik ders anlatma |
6 |
Cauchy teoremi ve uygulamaları |
Klasik ders anlatma |
7 |
Karmaşık integrallerin Rezidü teoremleri ile hesaplanması |
Klasik ders anlatma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Fourier dönüşümleri |
Klasik ders anlatma |
10 |
Fourier dönüşümlerinin Rezidü teoremleri ile hesaplanması |
Klasik ders anlatma |
11 |
Karmaşık seriler |
Klasik ders anlatma |
12 |
Açı korunumlu dönüşümlerin tanımı |
Kalsik ders anlatma |
13 |
Açı korunumlu dönüşümlerin elektrostatik uygulamaları |
Kalsik ders anlatma |
14 |
Açı korunumlu dönüşümlerin diğer uygulamaları |
Klasik ders anlatma |
15 |
Genel tekrar |
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Murray Spiegel, Seymour Lipschutz, John Schiller, Dennis Speilman, Complex Variables, 2nd Edition, Schaum's Outlines, ISBN-13: 978-0071615693. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgi ve deneyimlerini gerçek problemlere uygulayabilme becerisi |
1 |
1͵2 |
2 |
Deney tasarlama, deneyi uygulayabilme ve çıktıları analiz edebilme becerisi |
1 |
1͵2 |
3 |
Mühendislik problemlerini tanıyabilme ve çözümler önerebilme becerisi |
1 |
1͵2 |
4 |
İletişim kurabilme, kendisini özgürce ifade edebilme ve yeni fikirler geliştirebilme becerisi |
1 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
20 |
20 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
20 |
20 |
16 |
Son Sınav |
1 |
2 |
2 |
|
128 |