Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
ÖRÜNTÜ TANIMA |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
CSE411 |
Güz |
2 |
2 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali AKTAŞ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Örüntü sınıflama konusu elektronik mühendisliğinde çok geniş kullanım alanına sahiptir. Özellikle optik yöntemler kullanılarak cisimlerin tanınması ve sınıflanması savunma sanayiinden, güvenlik sektörüne oradan günlük işlerde kullanımına kadar elektronik mühendislerinin ilgi alanına girmektedir. Bu derste amaç örüntü sınıflamaya ve tanımaya yönelik yöntemlerin öğretilmesi ve uygulamaların gerçeklenmesidir. |
İçeriği |
1.ÖRÜNTÜ TANIMAYA GİRİŞ 1.1 Örüntü tanıma sistemleri 1.2 Optik örüntü tanıma sistemleri 2.ÖRÜNTÜ TANIMA YÖNTEMLERİ 2.1 İstatistiksel yöntemler 2.2 Fukunaga-Koontz Dönüşümü 2.3 Bulanık sınıflayıcı 2.4 Stokastik Yöntemler 3.OPTİK ÖRÜNTÜ TANIMA YÖNTEMLERİ 3.1 Optik Filtreler 3.2 MACH filtreleri ile tanıma 3.3 Optik donanım elemanları 4. ORTAK DÖNÜŞÜM KORELASYONU 4.1 Optik örtüşme filtresi 4.2 Optik Fourier korelasyonu 4.3 Uyarlamalı optik ortak dönüşüm korelasyonu 5. ÖRÜNTÜ İZLEME 5.1 Ardışıl görüntülerden örüntü izleme 5.2 Örüntü tanıma performans ölçütleri 5.3 Alıcı işleme karakteristiği (ROC) |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenciler, örüntü tanıma becerisi, |
2 |
Örüntü sınıflama becerisi, |
3 |
Optik örüntü tanıma becerisi, |
4 |
Hedef tanıma ve izleme becerisi, |
5 |
Örüntü tanıma sistemi tasarım becerisi kazanacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Örüntü tanımaya giriş |
Anlatım, tartışma, sunum |
2 |
İstatistiksel sınıflayıcılar |
Anlatım, tartışma, sunum |
3 |
Fukunaga-Koontz dönüşümü |
Anlatım, tartışma, sunum |
4 |
Bulanık sınıflayıcı |
Anlatım, tartışma, sunum |
5 |
Stokastik yöntemler |
Anlatım, tartışma, sunum |
6 |
Boyut İndirgeme - Boyut İndirgeme |
Anlatım, tartışma, sunum |
7 |
Ara Sınav |
Ölçme |
8 |
MACH filtreleme ile tanıma |
Anlatım, tartışma, sunum |
9 |
Optik örtüşme filtreleri ile sınıflama |
Anlatım, tartışma, sunum |
10 |
Optik Fourier korelasyonu - Ortak dönüşüm korelasyonu |
Anlatım, tartışma, sunum |
11 |
Uyarlamalı ortak dönüşüm korelasyonu |
Anlatım, tartışma, sunum |
12 |
Ardışıl görüntülerde örüntü izleme |
Anlatım, tartışma, sunum |
13 |
Örüntü tanıma performans ölçütleri - Alıcı işleme karakteristiği (ROC) |
Anlatım, tartışma, sunum |
14 |
Son Sınav |
Ölçme |
15 |
|
|
16 |
|
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenciler, örüntü tanıma becerisi, |
1͵2͵3 |
1͵2 |
2 |
Örüntü sınıflama becerisi, |
1͵2͵3 |
1͵2 |
3 |
Optik örüntü tanıma becerisi, |
1͵2͵3 |
1͵2 |
4 |
Hedef tanıma ve izleme becerisi, |
1͵2͵3 |
1͵2 |
5 |
Örüntü tanıma sistemi tasarım becerisi kazanacaktır. |
1͵2͵3 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
20 |
20 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
120 |