Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Volkan Kadir GÜNGÖR |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Apple iPhone, Google Android, Microsoft Windows Mobile gibi yeni nesil, üstün yetenekli mobil cihazların ve platformların ortaya çıkışı, uygulama geliştiriciler için yeni imkanlar yaratmış bulunmaktadır. Bu ders, mobil ortam uygulamalarını programlama, kullanma ve bunların insan bilgisayar etkileşimi tasarımları üzerinde duracak olup ders kapsamında öğrencilerden, küçük kollektif tasarım grupları oluşturarak, cep telefonları için bir mobil uygulamayı önermeleri, incelemeleri ve dokümante etmeleri istenecektir. |
İçeriği |
Derste hem Apple iPhone, hem Google Android, hem de Microsoft Windows Mobile için geliştirme modelleri incelenecektir. Ders daha çok Android üzerinden yürüyecek olsa da Windows Mobile ve iOS geliştirme de görülecektir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilme becerisi |
2 |
Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri yaratabilme |
3 |
Farklı cihaz ve platformlarda uygulanabilir web siteleri tasarlama ve geliştirme |
4 |
Cihaza özel, yerel uygulamalar tasarlama ve geliştirme |
5 |
Çeşitli yazılım geliştirme kitlerini (SDK), çatı ve araç takımlarını araştırma ve uygulama. |
6 |
Ekip bazlı bir mobil uygulama üzerinde işbirliği yapma |
7 |
Mobil uygulamaları çevrim içi mağazalara sürme ve buralarda pazarlama |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Android'e Giriş |
Anlatım, tartışma, sunum |
2 |
Android Market ve Ugulamaları, Ticari Boyutu |
Anlatım, tartışma, sunum |
3 |
ADT Plugin kullanarak ilk uygulama |
Anlatım, tartışma, sunum |
4 |
Java kullanarak Anroid uygulama yazma |
Anlatım, tartışma, sunum |
5 |
SharedPreferences, Buttons, Nested Layouts, Intents, AlertDialogs, Inflating XML Layouts vethe Manifest File |
Anlatım, tartışma, sunum |
6 |
Assets, AssetManager, Tweened Animations, Handler, Menus and Logging Error Messages |
Anlatım, tartışma, sunum |
7 |
Vize Sınavı |
Ölçme |
8 |
Listening for Touches and Gestures, Manual Frame-B,Frame Animation, Graphics, Sound, Threading, SurfaceView and SurfaceHolder |
Anlatım, tartışma, sunum |
9 |
Property Animation, ViewPropertyAnimator, AnimatorListener, Thread-Safe Collections, Default SharedPreferences for an Activity |
Anlatım, tartışma, sunum |
10 |
İki Boyutlu Grafikler, SensorManager, Multitouch Events and Toasts |
Anlatım, tartışma, sunum |
11 |
Çoklu aktiviteler, ListActivity, AdapterViews, Adapters, SQLite, GUI Styles, Menu Kaynakları |
Anlatım, tartışma, sunum |
12 |
Google Maps API, GPS, LocationManager, MapActivity, MapView and Overlay |
Anlatım, tartışma, sunum |
13 |
Resim Çekme, Video oynatma ve Serializing Data |
Anlatım, tartışma, sunum |
14 |
Son Sınav |
Ölçme |
15 |
|
|
16 |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilme becerisi |
4͵8͵11 |
1͵2 |
2 |
Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri yaratabilme |
4͵8͵11 |
1͵2 |
3 |
Farklı cihaz ve platformlarda uygulanabilir web siteleri tasarlama ve geliştirme |
4͵10͵11 |
1͵2 |
4 |
Cihaza özel, yerel uygulamalar tasarlama ve geliştirme |
4͵10͵12 |
1͵2 |
5 |
Çeşitli yazılım geliştirme kitlerini (SDK), çatı ve araç takımlarını araştırma ve uygulama. |
4͵11͵12 |
1͵2 |
6 |
Ekip bazlı bir mobil uygulama üzerinde işbirliği yapma |
4͵10͵11 |
1͵2 |
7 |
Mobil uygulamaları çevrim içi mağazalara sürme ve buralarda pazarlama |
4͵9͵11 |
1͵2 |