Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği

Ders Bilgileri

OYUN PROGRAMLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CSE211 Güz 2 2 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Volkan Kadir GÜNGÖR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir. Oyun programlamada Yapay Zeka, Fizik, Öğrenme, Matematik, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Bilgisayar Grafikleri gibi çeşitli alanlar da kullanıldığından, dersin bir başka ve önemli amacının da öğrenciye bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bir bakış açısı kazandırmak olduğu söylenebilir.
İçeriği Oyun programlama üzerine temel kavramlar. Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler ve Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Oyun programlama üzerine temel kavramları açıklayabilme
2 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalara, süreçlere ve teknolojilere dair bilgi donanımı
3 Basit animasyonlar oluşturabilme ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirebilme becerisi
4 Temel matematik ve fizik bilgilerini programlamada kullanabilme becerisi
5 Bilgisayar grafikleri, yapay zeka üzerine başlangıç düzeyde kavrayış Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış açısı Bilgisayar oyunu tasarlamada etik konusunda farkındalık

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oyun programlama üzerine temel kavramlar Anlatım, tartışma, sunum
2 Oyun programlama üzerine temel kavramları Anlatım, tartışma, sunum
3 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler Anlatım, tartışma, sunum
4 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler Anlatım, tartışma, sunum
5 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler Anlatım, tartışma, sunum
6 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım, tartışma, sunum
7 Vize Sınavı Ölçme
8 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım, tartışma, sunum
9 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım, tartışma, sunum
10 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım, tartışma, sunum
11 Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak Anlatım, tartışma, sunum
12 Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak Anlatım, tartışma, sunum
13 Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış Anlatım, tartışma, sunum
14 Son Sınav Ölçme
15
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Game Coding Complete, Fourth Edition by Mike McShaffry and David Graham (Mar 5, 2012)

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Oyun programlama üzerine temel kavramları açıklayabilme 2͵3͵4 1͵2
2 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalara, süreçlere ve teknolojilere dair bilgi donanımı 2͵3͵4 1͵2
3 Basit animasyonlar oluşturabilme ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirebilme becerisi 2͵3͵4 1͵2
4 Temel matematik ve fizik bilgilerini programlamada kullanabilme becerisi 2͵3͵4 1͵2
5 Bilgisayar grafikleri, yapay zeka üzerine başlangıç düzeyde kavrayış Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış açısı Bilgisayar oyunu tasarlamada etik konusunda farkındalık 2͵3͵4 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 1 1
  90