Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
PROGRAMLAMA DİLLERİNİN PRENSİPLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE212 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKTAŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Programlama dillerinin temel kavramlarını tanıtmak. Derste, bilgisayar mühendisliğinin en temel enstrümanı olan programlama dili konusunda karşılaştırmalı analiz yapılarak araçların tanınmasına olanak sağlanır |
İçeriği | Programlama dillerinin sözdizimi ve semantiği. Veri saklama ve denetimi. Değişkenlerin atanması. Altyordam soyutlaması. Tanımlamalar, diziler ve eşzamanlı işlemler. Değişken tipleri. Fonksiyonel programlama dilleri. Mantıksal programlama dilleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Programlama dili tasarımı ve gösterimi için kullanılan kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Yaygın kullanılan programlama dillerinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Programlama dillerini analiz edebilmek, değerlendirebilmek ve karşılaştırabilmek. |
4 | Farklı programlama paradigmaları ve bunlara ait diller hakkında bilgi sahibi olmak |
5 | Bir problemi en verimli şekilde çözebilmek için hangi programlama dilinde, hangi yöntemlerin kullanılması gerektiği çıkarımını yapabilmek |
6 | Verilen bir programı farklı dillere dönüştürebilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, Yaygın kullanılan programlama dillerinin evrimi | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Programlama Dili değerlendirme kriterleri, dil kategorileri, Uygulama yöntemleri | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Anlam ve sözdizimi tanımlamaları | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | İsimlendirme, bağlama, ve kapsam | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | İsimlendirme, bağlama, ve kapsam | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Veri tipleri | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | 1. Ara Sınav | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Veri tipleri | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Deyimler ve atama ifadeleri | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | İfade seviyesinde kontrol yapıları | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Alt programlar | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Emirsel programlama: C | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Nesne Yönelimli programlama: C++, | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Son Sınav | |
15 | ||
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Programlama dili tasarımı ve gösterimi için kullanılan kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak | 3͵4 | 1͵2 |
2 | Yaygın kullanılan programlama dillerinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak | 3͵4 | 1͵2 |
3 | Programlama dillerini analiz edebilmek, değerlendirebilmek ve karşılaştırabilmek. | 3͵4 | 1͵2 |
4 | Farklı programlama paradigmaları ve bunlara ait diller hakkında bilgi sahibi olmak | 3͵4 | 1͵2 |
5 | Bir problemi en verimli şekilde çözebilmek için hangi programlama dilinde, hangi yöntemlerin kullanılması gerektiği çıkarımını yapabilmek | 3͵4 | 1͵2 |
6 | Verilen bir programı farklı dillere dönüştürebilmek | 3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 1 | 2 | 2 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
90 |