Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
WEB PROGRAMLAMA I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE203 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | |
İçeriği |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Javascript kodunu istemci tarafı Web sayfaları bağlamında yazabilir, dağıtabilir, hata ayıklayabilir ve çalıştırabilir |
2 | Programlama dillerinin yapısını ve sözdizimini analiz etme, üzerinde odaklanma Javascript'in benzersiz yetenekleri ve teknikleri |
3 | Algoritmik düşünme ve karmaşık bir problemi daha küçük, çözülebilir parçalara bölebilme |
4 | Web sayfalarına faydalı davranış eklemek için Javascript programları yazabilecek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş Dersin hedefleri, yapısı ve süreçleri İletişim, Ödevler, Destek Program tasarımı: Kodlamadan önce planlayın | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Javascript ortamının temelleri • Tarayıcı ve Web sayfası yürütme çevrimi • Yazma ve hata ayıklama kodu • HTML, CSS ve Javascript arasındaki roller ve ilişkiler | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Temel veri türleri, değişkenler, nesneler ve matematiksel işlemler | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Kontrol yapıları, koşullar, döngü, fonksiyonlar | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Veri ve veri yapıları | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Daha fazla veri yapısı | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Ara Sınav | |
8 | JS'nin gerçek gücü - fonksiyonlara derin bir dalış | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Tarayıcı Etkinlikleri ile Çalışma | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Gelişmiş Davranış için Javascript Kütüphanelerini Kullanma | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Kütüphaneler Nasıl Çalışır Anlamak | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Diğer çeşit kütüphaneler | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Javascript and multimedia | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Kapak ve özel konular | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Kapak ve özel konular | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Web Programming Step by Step, by Marty Stepp, Jessica Miller, and Victoria kirst. | ||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Javascript kodunu istemci tarafı Web sayfaları bağlamında yazabilir, dağıtabilir, hata ayıklayabilir ve çalıştırabilir | 2͵4͵11 | 1͵2 |
2 | Programlama dillerinin yapısını ve sözdizimini analiz etme, üzerinde odaklanma Javascript'in benzersiz yetenekleri ve teknikleri | 11͵12 | 1͵2 |
3 | Algoritmik düşünme ve karmaşık bir problemi daha küçük, çözülebilir parçalara bölebilme | 10͵11 | 1͵2 |
4 | Web sayfalarına faydalı davranış eklemek için Javascript programları yazabilecek | 2͵4͵11 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
130 |