# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
2 |
Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
3 |
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir |
4 |
Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. |
5 |
Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. |
6 |
Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir. |
7 |
Özel Eğitim kurumlarının işleyişi ve sahip olması gereken özelliklerini belirleyebilecek. Özel eğitimin tarihçesini, amaçlarını, temel kavram ve ilkelerini bilir |
8 |
Özel gereksinimi olan çocukların eğitiminde kaynaştırmanın önemini ve amaçlarını bilir. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Özel Eğitimde Temel Kavramlar |
anlatım,tartışma |
2 |
Özel Eğitimin Tarihçesi |
anlatım,tartışma |
3 |
Özel Gereksinimli Olma Nedenleri |
anlatım,tartışma |
4 |
Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
5 |
Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Aileleri |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
6 |
Özel Eğitim Ortamları |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
7 |
Okul Ve Kurumlarda Engel Gruplarına Göre Eğitim Ortamları |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
8 |
Ara sınav ONLINE olarak uzaktan yapılacaktır. Ara sınavın %30' alınarak Arasınav notu verilecektir. |
|
9 |
Fiziksel Engelli Çocuklar(Ortapedik Engelli Çocuklar)/ Zihinsel Engelli Çocuklar |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
10 |
Özgül Öğrenme Güçlüğü |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
11 |
Görme Güçlüğü |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
12 |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
13 |
Serebral Palsi (SP) Çocuklar |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
14 |
Kaynaştırma Eğitimi /Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
15 |
Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi |
Anlatım,Tartışma,Örnek olay (vaka incelemesi) |
16 |
Final sınavı ONLINE olarak yapılacaktır. Arasınavın %30 ve Final sınavı notunun % 50 alınacak olup % 20'si verilen ödev puanından sağlanarak, başarı notu hesaplanacaktır. |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
1͵9 |
1͵3 |
2 |
Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
1͵2 |
1͵3 |
3 |
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir |
1͵2͵3 |
1͵3 |
4 |
Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. |
4͵5͵8 |
1͵2͵3 |
5 |
Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. |
1͵9͵13 |
1͵2͵3 |
6 |
Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir. |
1͵2͵10 |
1͵2͵3 |
7 |
Özel Eğitim kurumlarının işleyişi ve sahip olması gereken özelliklerini belirleyebilecek. Özel eğitimin tarihçesini, amaçlarını, temel kavram ve ilkelerini bilir |
1͵2͵3͵4͵5 |
1͵3 |
8 |
Özel gereksinimi olan çocukların eğitiminde kaynaştırmanın önemini ve amaçlarını bilir. |
1͵2͵3͵4͵5 |
1͵3 |