Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
AİLE EĞİTİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP241 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Merve KOYUNCU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir. |
İçeriği | Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Aile eğitimi hakkında temel bilgi ve becerilere sahip olacaktır . |
2 | Aile eğitimi etkinlik dosyasını düzeleyebilir, Öğrenciler aile katılımı ile ilgili etkinlikler planlar. |
3 | Ailelerle yüz yüze görüşme yapmayı, sorun çözmeyi ve aileleri yönlendirmeyi açıklar |
4 | Aile katılım çalışmalarını uygulayabilecektir. |
5 | Öğrenciler aile kavramını ve önemini tanımlar |
6 | Öğrenciler ailenin yapısını ve değerlerini özetler, okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Aile Eğitiminin Önemi, Hedefleri ve İlkeleri | Anlatım,Tartışma |
2 | Aile Kuramları | Anlatım,Tartışma |
3 | Aile Eğitimi ve Aile İçi İletişim | Anlatım,Tartışma |
4 | Aile Eğitimine Yönelik Yaklaşımlar | Anlatım,Tartışma |
5 | Aile Eğitimi Katılım Çalışmaları | Anlatım,Tartışma |
6 | Aile Eğitimi Çalışmalarını Planlama, Uygulama ve Değerlendirme | Anlatım,Tartışma |
7 | Aile Eğitimi Etkinlik Dosyası | Anlatım,Tartışma |
8 | Ara sınav ONLINE olarak uzaktan yapılacaktır. Ara sınavın %40' alınarak Ara sınav notu verilecektir. | onlıne |
9 | Aile Sorunları ve Çocuklara Yönelik Hizmetler | Anlatım,Tartışma |
10 | Türk Aile Yapısı ve Aile Hizmetleri | Anlatım,Tartışma |
11 | Aile İçi Demokrasi, Çocuk Hakları, İstismar ve İhmal | Anlatım,Tartışma |
12 | Özel Gereksinimli Çocuklara Sahip Ailelerin Eğitimi | Anlatım,Tartışma |
13 | Özel Gereksinimlilere Hizmet Veren Kurumlar | Anlatım,Tartışma |
14 | Aile Danışmanlığının Kuramsal ve Tarihsel Temelleri | Anlatım,Tartışma |
15 | Aile Danışmanlığında Uygulama Süreci ve Danışman Nitelikleri | Anlatım,Tartışma |
16 | Final sınavı ONLINE olarak yapılacaktır. Arasınavın %40'ı ve Final sınavı notunun % 60'ı alınarak başarı notu hesaplanacaktır. | onlıne |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Aile eğitimi ve erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları | Prof. Dr.Z.Fulya TEMEL,Prof.Dr.Gelengül HAKTANIR / Anı Yayıncılık | |
2 | Editör : Prof. Dr. Ayşe Belgin Aksoy. (2018) . Aile Eğitimi ve Katılımı . Ankara: Hedef Yayıncılık | ||
3 | Aile Eğitimi ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Aile eğitimi hakkında temel bilgi ve becerilere sahip olacaktır . | 1 | 1͵2 |
2 | Aile eğitimi etkinlik dosyasını düzeleyebilir, Öğrenciler aile katılımı ile ilgili etkinlikler planlar. | 6 | 1͵2 |
3 | Ailelerle yüz yüze görüşme yapmayı, sorun çözmeyi ve aileleri yönlendirmeyi açıklar | 7 | 1͵2 |
4 | Aile katılım çalışmalarını uygulayabilecektir. | 1 | 1͵2 |
5 | Öğrenciler aile kavramını ve önemini tanımlar | 1͵2 | 1͵2 |
6 | Öğrenciler ailenin yapısını ve değerlerini özetler, okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini açıklar. | 3͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |