Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr.Gör. Güzin ÖZÇELİK |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir. |
İçeriği |
Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik
? Matematiğin ilke ve standartları
? Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
? Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
? Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
? Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
? Matematik dili
? Dünyada okulöncesi çocukları için kullanılan matematik programları
? Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
. Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir. |
2 |
Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
3 |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
4 |
Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik
|
anlatım, tartışma .sunum |
2 |
Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi |
anlatım, tartışma .sunum |
3 |
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
|
anlatım, tartışma .sunum |
4 |
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
|
anlatım, tartışma .sunum |
5 |
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) |
anlatım, tartışma .sunum |
6 |
Ara Sınav |
|
7 |
Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama |
anlatım, tartışma .sunum |
8 |
Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
|
anlatım, tartışma .sunum |
9 |
Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
|
anlatım, tartışma .sunum |
10 |
Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma) |
anlatım, tartışma .sunum |
11 |
Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) |
anlatım, tartışma .sunum |
12 |
Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
|
anlatım, tartışma .sunum |
13 |
Dünyada okulöncesi çocukları için kullanılan matematik programları |
anlatım, tartışma .sunum |
14 |
Hafta Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme
|
anlatım, tartışma .sunum |
15 |
Hafta Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme |
anlatım, tartışma .sunum |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
. Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir. |
1͵2 |
1͵2 |
2 |
Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
2͵6 |
1͵2 |
3 |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
1͵10͵12 |
1͵2 |
4 |
Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
1͵2 |
1͵2 |
5 |
Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir. |
|
|