Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı
Ders Bilgileri
GÖRSEL METİN ÇÖZÜMLEMELERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
GRF252 | Bahar | 2 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Orhan KARAKAPLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yazılı, görsel, görsel ve sözsel sanat metinlerine bir eleştiri kuramı düzleminde çözümleyici yaklaşımlarda bulunabilmek |
İçeriği | Metnin, sürekli olarak kendisini yenileyen dinamik bir iletişim alanı olarak kavranması çerçevesinde, bu derste, metinsellik ölçütleri, sözlü, yazılı ve görsel metinlerin ortak ve kendi türlerine has özellikleri, Metnin Çözümlenmesine yönelik farklı yaklaşım ve yöntemlerin ve bunların dayandığı kuramsal art alan bilgisinin sunulması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Yazılı, görsel, sözsel ve görsel sanatların ifade biçimindeki ayrımları belirleyebilir. |
2 | Eleştiri kuramlarının metin çözümüne zemin oluşturduğunun ayrımındadır. |
3 | Çeşitli eleştiri kuramlarının kuramsal yapılarındaki farkı genel hatlarıyla aktarabilir. |
4 | Görsel ve sözsel metinlere yönelik okumalar yapabilir. |
5 | Bir reklam filmi veya afişte toplumsal olguların etkisini saptayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması. | Anlatım, Tartışma. |
2 | Metinlerin çözümlenmesine dair kuramlar (göstergebilim, çoğul okuma vb.) | Anlatım, Tartışma. |
3 | Afiş, logo, reklam filmi gibi metinlerde dil. | Anlatım, Tartışma. |
4 | Öğrencilerin sunumlar için bir reklam filmi veya afiş belirlemesi. | Anlatım, Tartışma. |
5 | Metin üzerinde uygulama çalışması. | Anlatım, Tartışma. |
6 | Metin üzerinde uygulama çalışması. | Anlatım, Tartışma. |
7 | Metin üzerinde uygulama çalışması. | Anlatım, Tartışma. |
8 | Ara sınav | Proje teslimi. |
9 | Yazılı, görsel veya sözsel ve görsel metinlere yönelik çözümleme örnekleri. | Anlatım, Tartışma. |
10 | Öğrencilerin sunumlar için reklam filmi, afiş veya görsel bir metnin belirlemesi. | Anlatım, Tartışma. |
11 | Ödev sunumları ve tartışma. | Sunum, Tartışma. |
12 | Ödev sunumları ve tartışma. | Sunum, Tartışma. |
13 | Ödev sunumları ve tartışma. | Sunum, Tartışma. |
14 | Ödev sunumları ve tartışma. | Sunum, Tartışma. |
15 | Ödev sunumları ve tartışma. | Sunum, Tartışma. |
16 | Son Sınav | Proje teslimi. |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Hauser, A. (2006) Sanatın Toplumsal Tarihi, Çev: Yıldız Gölönü, Ankara: Deniz Kitabevi Yayınları. | ||
2 | Williamson, J. (2001) Reklamların Dili Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Ankara: Ütopya Yayınevi. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Yazılı, görsel, sözsel ve görsel sanatların ifade biçimindeki ayrımları belirleyebilir. | 1͵2͵7͵10͵12͵13͵14 | 1͵2 |
2 | Eleştiri kuramlarının metin çözümüne zemin oluşturduğunun ayrımındadır. | 1͵2͵7͵10͵12͵13͵14 | 1͵2 |
3 | Çeşitli eleştiri kuramlarının kuramsal yapılarındaki farkı genel hatlarıyla aktarabilir. | 1͵2͵7͵10͵12͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Görsel ve sözsel metinlere yönelik okumalar yapabilir. | 1͵2͵7͵10͵12͵13͵14 | 1͵2 |
5 | Bir reklam filmi veya afişte toplumsal olguların etkisini saptayabilir. | 1͵2͵7͵10͵12͵13͵14 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
28 |