Meslek Yüksekokulu
Aşçılık
Ders Bilgileri
MESLEKİ YABANCI DİL |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
AŞÇ227 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Didem Demir |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu ders öncelikle temel düzeyde İngilizce gramer yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim veya okuma-anlama becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir. |
İçeriği |
İsimler ve Meslekler -Yardımcı Fiil İnsanları tanımlama-Tekil-çoğul İsimler Alfabe-Özel İsimler-Cins İsimler İlişkiler-İnsanları Tanıtma İsim ve Soyisim Söyleme Telefon numarası ve Adres sorma-Yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma Yön Sorma ve Ulaşım-Yön Sorma-Bulunma Durumu Soruları ve Yanıtları Yön Tarif Etme va Anlama Ulaşım aracı tavsiye etme İnsanlar-Aile Üyelerini tanımlama-yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma Aile hakkında konuşma İnsanları tasvir etme-sıfatlar İnsanları tasvir etme Okuma Çalışmaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir |
2 |
konuşma ingilizcesinde faydalı olabilecek basit kalıpları bilir |
3 |
temel düzeyde kelime bilgisi edinir |
4 |
faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İsimler ve Meslekler -Yardımcı Fiil |
İnteraktif |
2 |
İnsanları tanımlama-Tekil-çoğul İsimler |
İnteraktif |
3 |
Alfabe-Özel İsimler-Cins İsimler |
İnteraktif |
4 |
İlişkiler-İnsanları Tanıtma |
İnteraktif |
5 |
İsim ve Soyisim Söyleme |
İnteraktif |
6 |
Telefon numarası ve Adres sorma-Yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma |
İnteraktif |
7 |
Yön Sorma ve Ulaşım-Yön Sorma-Bulunma Durumu Soruları ve Yanıtları |
İnteraktif |
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
9 |
Yön Tarif Etme va Anlama |
İnteraktif |
10 |
Ulaşım aracı tavsiye etme |
İnteraktif |
11 |
İnsanlar-Aile Üyelerini tanımlama-yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma |
İnteraktif |
12 |
Yemek Tarifleri |
İnteraktif |
13 |
Yemek Tarifleri |
İnteraktif |
14 |
Yemek Tarifleri |
İnteraktif |
15 |
Yemek Tarifleri |
İnteraktif |
16 |
Son Sınav |
Sınav |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
English for restaurant workers, Tallala Renee |
|
|
2 |
elementary : teacher’s book / Sayer, Mike ; Mike Sayer
|
|
|
3 |
workbook : level 2 / Wakeman, Kate ; Kate Wakeman, Danae Kozanoğlou.
|
|
|
4 |
Basic English grammar with answer key / Azar, Betty Schrampfer ; Betty Schrampfer Azar ; Stacy A. Hagen
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir |
1͵2͵5͵8͵11͵13͵14 |
1͵2 |
2 |
konuşma ingilizcesinde faydalı olabilecek basit kalıpları bilir |
1͵11͵13 |
1͵2 |
3 |
temel düzeyde kelime bilgisi edinir |
2͵8͵11͵13͵14 |
1͵2 |
4 |
faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
2͵9͵11͵13 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
1 |
1 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
1 |
2 |
2 |
|
90 |