Meslek Yüksekokulu
İş Sağlığı Ve Güvenliği
Ders Bilgileri
İŞ ETİĞİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ISG215 |
Güz |
2 |
0 |
2 |
2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Hatice AYDIN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
çalışma hayatında temel etik değerlerinin öğrenilmesi |
İçeriği |
çalışma hayatında karşılaşabilecek sorunlar ve etik durumların belirlenmesi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Etiğin temel kavramlarını değerlendirebilmek.
|
2 |
Etik sorunları değerlendirebilmek
|
3 |
İşletmelerde etik davranışın önemini kavramak.
|
4 |
etik kavramı hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ahlak kavramı ve gelişimi |
Ders anlatımı |
2 |
Etik kavramı ve gelişimi |
Ders anlatımı |
3 |
Etik ilkeler |
Ders anlatımı |
4 |
Mesleki, örgütsel ve yönetsel etik |
Ders anlatımı |
5 |
Etiğin felsefi boyutu ve tarihsel gelişimi |
Ders anlatımı |
6 |
1.Ara Sınav |
|
7 |
Etik dışı davranış nedenleri |
Ders anlatımı |
8 |
Etik dışı davranış türleri |
Ders anlatımı |
9 |
Mesleki ve örgütsel açıdan etiğin önemi |
Ders anlatımı |
10 |
Etik kurallar ve uygulamalar |
Ders anlatımı |
11 |
Etiğe uygun karar verme |
Ders anlatımı |
12 |
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve gelişimi |
Ders anlatımı |
13 |
Genel değerlendirme |
Ders anlatımı |
14 |
Genel değerlendirme |
Ders anlatımı |
15 |
Genel değerlendirme |
Ders anlatımı |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Meslek Etiği Nuran ÖZTÜRK |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Etiğin temel kavramlarını değerlendirebilmek.
|
11͵12 |
1͵2 |
2 |
Etik sorunları değerlendirebilmek
|
3͵12 |
1͵2 |
3 |
İşletmelerde etik davranışın önemini kavramak.
|
12 |
1͵2 |
4 |
etik kavramı hakkında bilgi sahibi olmak |
12 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
1 |
2 |
2 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
6 |
6 |
16 |
Son Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
64 |