Meslek Yüksekokulu
Adalet
Ders Bilgileri
SATRANÇ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ADL235 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere satrancın tarihi, oyun kuralları, taşların hareketleri, açılış, notasyon, mat konumları ve taktik konusunda temel bilgileri vermek ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak satrancı öğrenmelerini sağlamaktır. |
İçeriği | Satrancın tanımı, satranç tahtasına genel bakış, satranç taşlarının hareketi, notasyon, mat konumları, taşların değeri, açmaz, örtü, çatal, şiş hamleleri, taktik. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Satrançta farklı açılışları uygular |
2 | Satrançta oyun kuralları ve taşların hareketlerini bilir |
3 | Satranç öğretim yöntemlerini uygular |
4 | Satrançta taktik konusunu özetleyebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Satrancın Esasları ve satrancın tarihi | Konu anlatımı, uygulama |
2 | Tahta üzerinde taşların başlangıç konumu, taşların hareketleri, taşların oynatılması. | Konu anlatımı, uygulama |
3 | Satranç saati, kuraldışı konumlar, oyun bitişi | Konu anlatımı, uygulama |
4 | Hamlelerinin kaydedilmesi ve berabere biten oyun | Konu anlatımı, uygulama |
5 | Hızlı finiş (Giyotin), Puanlama | Konu anlatımı, uygulama |
6 | Oyuncuların idaresi ve hakemin rolü, FIDE | Konu anlatımı, uygulama |
7 | Oyuncuların idaresi ve hakemin rolü, FIDE | Konu anlatımı, uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | İki fil matı, at fil matı | Konu anlatımı, uygulama |
10 | Piyon oyunu ve piyon oyun sonlarının temel ilkeleri | Konu anlatımı, uygulama |
11 | Satrançta yedi değerlendirme ilkesi | Konu anlatımı, uygulama |
12 | Satrançta strateji ve taktik | Konu anlatımı, uygulama |
13 | Satrançta açılışlar | Konu anlatımı, uygulama |
14 | Satrançta açılışlar | Konu anlatımı, uygulama |
15 | Satrançta açılışlar | Konu anlatımı, uygulama |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Satrançta farklı açılışları uygular | 17 | 1͵2 |
2 | Satrançta oyun kuralları ve taşların hareketlerini bilir | 17 | 1͵2 |
3 | Satranç öğretim yöntemlerini uygular | 17 | 1͵2 |
4 | Satrançta taktik konusunu özetleyebilir | 17 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |