Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Yönetimi
Ders Bilgileri
YABANCI DİL III | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ING201 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Ebru GÜVENÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarında dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 'Communicative' yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ünite 8. Delegating Tasks Okuma: Delegating Tasks Dinleme ve Konuşma: Describing Responsibilities Yazma: Making assignments | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
2 | Ünite 9. Following up Okuma: Following up Dinlenme ve Konuşma: Checking on Progress Yazma: Writing an e-mail | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
3 | Ünite.10 Changing Plans Okuma: Changing Plans Dinleme ve Konuşma: Asking about Methods Yazma: Filling out a memo announcing a Change of Plans | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
4 | Ünite 11. Giving Feedback Okuma: Giving Feedback Dinleme ve Konuşma: Listing Positives Yazma: Taking notes on an Employee's Presentation | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
5 | Ünite 12. Motivating Staff Okuma: Motivating Staff Dinleme ve Konuşma: Identifying a Problem Yazma: Writing a memo | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
6 | Ünite 13. Networking Okuma: Effective Networking Skills Dinleme ve Konuşma: Ending a Conversantion Yazma: Writing a Conference Survey | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
7 | Ünite 14. International Clients Okuma: International Clients Dinleme ve Konuşma: Providing Reassurance Yazma: Writing an e-mail on an International Tips | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ünite 15.Business in Different Cultures Okuma:Tips for International Business Dinleme ve Konuşma: Giving a Warning Yazma: Writing an e-mail to an Employee | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
10 | Ünite 1. Getting the Job 1 Okuma: Cover Letter Dinleme ve Konuşma: Asking for more Information Yazma: Writing an Assessment of an Applicant | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
11 | Sunum Haftası | Presentation |
12 | Sunum Haftası | Presentation |
13 | Ünite 2. Getting the Job 2 Okuma: The Art of the Interview Dinleme ve Okuma: Identifying Positive Aspects Yazma: Writing an Essay about Interview Tips | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
14 | Ünite 3. Hiring New Employees Okuma: Hiring New Employees Dinleme ve Konuşma: Asking to be Considered Yazma: Writing an Essay | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
15 | Son Sınav için Konuların Tekrarı | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Management I, Carrer Paths | Virginia Evans- Jenny Dooley- Henry Brown Express Publishing |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Ara Proje | Ara Proje |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 13͵14 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 13͵14 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 13͵14 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 1 | 6 | 6 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |