# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenciler bilgi türlerini karşılaştırabilir farklarını ayırdedebilir. Bilimsel bilginin özellerini sayabilir Bilimsel yöntem, bilimsel araştırma bilimsel bilgi, nedir açıklayabilir
|
2 |
Öğrenciler rapor türlerini sayabilir, bilimsel raporların özelliklerini açıklayabilir
|
3 |
Öğrenciler bilimsel rapor kapağı yazabilir
|
4 |
Öğrenciler bilimsel araştırma sorusu oluşturabilir
|
5 |
Öğrenciler bilimsel araştırma sorularındaki hataları algılayabilir ve düzeltebilir
|
6 |
Öğrenciler başlık yazabilir, yazılmış başlıklardaki hataları düzeltebilir.
|
7 |
Öğrenciler makale türlerini sayabilir,tanımlayabililr, özelliklerini açıklayabilir, farklarını karşılaştırabilir, açıklayabilir
|
8 |
Öğrenciler verilmiş bir öz'den (özetten) yola çıkarak, başlık, anahtar kavramlar, amaç, yöntem, bulguları yazabilir
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması |
Anlatım |
2 |
Bilgi türleri, bilmenin yolları, bilimsel bilginin özellikleri, bilimin amaçları-ödevleri, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırma |
Anlatım |
3 |
bilimsel araştırma, bilimsel araştırmanın özellikleri, bilimsel araştırma süreci, araştırma türleri |
Anlatım |
4 |
Bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, bilimsel araştırma ve psikolojik danışma, rapor yazma, rapor türleri, araştırma raporu, araştırma süreci, araştırma sürecinde zaman kullanımı |
Anlatım |
5 |
Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması |
Anlatım |
6 |
Literatür taraması, literatür tarama yöntemleri, literatürde yer alan kaynaklardan yararlanma, bilimsel makale çeşitleri, literatürün değerlendirilmesi, literatürün özetlenmesi ve yorumlanması, değerlendirme makaleleri |
Anlatım |
7 |
Araştırma konusunun belirlenmesinde kullanılan teknikler |
Anlatım |
8 |
Araştırma sorusunun oluşturulması, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplanması |
Anlatım |
9 |
Amprik araştırmaların raporlaştırılması, APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi |
Ölçme |
10 |
Değerlendirme makalesi yazma uygulamaları: başlık, anahtar kavramlar, özet, giriş, sonuç, kaynakça yazma |
Anlatım |
11 |
Derleme makalesi yazma |
Anlatım |
12 |
Makale incelemesi |
Anlatım |
13 |
Yüksek Lisans Tez incelemesi |
Anlatım |
14 |
Doktora Tez incelemesi |
Anlatım |
15 |
Genel Tekrar |
Anlatım |
16 |
Son Sınav |
Ölçme |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
American Psychological Association (2010)Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.)Washington DC.: Author.
|
|
|
2 |
Bell, J. (2005). Doing your research project: A guide for first-time in education, healt and social science (4th ed.). New York: Open University Press.
|
|
|
3 |
Bowden, J. (2004). Writing a report: How to prepare, write and present effective reports (7th ed.). Begbroke, Oxford: Spring Hill House.
|
|
|
4 |
Babbie, E. (2006). The practice of social research. 11th ed. Belmont, CA: Wadsworth.
|
|
|
5 |
Doherty, M., & Smith, R. (1999). The case for ctructuring the discussion of scientific papers. British Journal, 228, 1451-1455.
|
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenciler bilgi türlerini karşılaştırabilir farklarını ayırdedebilir. Bilimsel bilginin özellerini sayabilir Bilimsel yöntem, bilimsel araştırma bilimsel bilgi, nedir açıklayabilir
|
1͵6 |
1 |
2 |
Öğrenciler rapor türlerini sayabilir, bilimsel raporların özelliklerini açıklayabilir
|
1͵7 |
1 |
3 |
Öğrenciler bilimsel rapor kapağı yazabilir
|
5͵7 |
1 |
4 |
Öğrenciler bilimsel araştırma sorusu oluşturabilir
|
7 |
1 |
5 |
Öğrenciler bilimsel araştırma sorularındaki hataları algılayabilir ve düzeltebilir
|
1 |
1 |
6 |
Öğrenciler başlık yazabilir, yazılmış başlıklardaki hataları düzeltebilir.
|
7 |
1 |
7 |
Öğrenciler makale türlerini sayabilir,tanımlayabililr, özelliklerini açıklayabilir, farklarını karşılaştırabilir, açıklayabilir
|
1͵6͵7 |
1 |
8 |
Öğrenciler verilmiş bir öz'den (özetten) yola çıkarak, başlık, anahtar kavramlar, amaç, yöntem, bulguları yazabilir
|
6͵7 |
1 |