Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Murat KÖYLÜ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Yaşanan geçmişi inceleyip araştırarak; dünümüzü bilmek, geleceğimizi nasıl kuracağımız konusunda bizlere yol gösterici olur. Geçmişini bilmeyen toplumların, gelecekleri aydınlık ve başarılı olamaz.
Tarihsel gelişmeleri, sebepleri ile birlikte ele alıp değerlendirmek gerekir. Tarihsel olaylar, olayın geçtiği dönemin sosyal, kültürel ve ekonomik yapısı ile yakından ilgilidir. Bu değerler incelenmeden, aralarındaki ilişki araştırılmadan tarihsel olayların gerçekçi olarak değerlendirilmesi söz konusu olamaz. Bugünkü olanaklarla tarihsel olaylara bakıp değerlendirmek tarih bilimi ile bağdaşmaz. Türk İnkılabının hangi tarihi koşullar içinde gerçekleştirildiğini bilmek gerekir ki varoluşumuzun mucizesini kavrayabilelim. |
İçeriği |
Üniversite gençliğine millet ve vatan sevgisini aşılayarak Atatürk ilkelerine bağlı: Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak, demokrasi bilinçlerini geliştirerek, çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçerek ulaştığımızı kavratmaktır. Türk gençlerine, günümüzün ve geleceğin sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri getirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırarak vatandaşlık bilinci, demokrasiye olan inançlarını güçlendirmektir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Milli Mücadele`nin başlamasını sağlayan nedenler, işgallere karşı başlatılan mücadele ile isyan bildirgesi olan Amasya Genelgesi`nin önemini kavramak. |
2 |
Ulusun çeşitli bölgelerinde başlatılan Kuva-yı Milliye hareketi, kongreler ile yeni Türk Devleti`nin ilk organı olan TBMM`nin kurulmasının önemini kavramak. |
3 |
Topyekün direncin Sakarya Muharebesi ve sonrasında Büyük Taarruz`la zaferle sonuçlanmasının altındaki vatan sevgisini anlamak. |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
5 |
Medeni bir dünyada yaşamak için Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
7 |
1923-1930 Döneminde yaşanan siyasi gelişmeler ve inkılapların önemini kavramak |
8 |
1930 ve sonrası yaşanan siyasi gelişmelerin günümüz Türkiye`sine kadar uzanan siyasi dönüşümünü anlamaya çalışmak. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Milli Mücadele döneminin Başlaması ve Amasya Genelgesi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
2 |
Kongreler ve TBMM Meclisinin Açılması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
3 |
Sakarya Meydan Muharebesi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
4 |
Büyük Taarruz ve Mudanya Ateşkes Anlaşması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
5 |
Lozan Anlaşması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
6 |
Halifeliğin Kaldırılması
Tevhid-i Tedrisat Kanunu
1921 Anayasasının Kabulü
Türk Medeni Kanunu |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
7 |
Cumhuriyetin İlanı ve Yeni Türk Devleti`nin Kurulması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Çok Partili Döneme Geçiş Terakiperver Cumhuriyet Fırkası`nın Kurulması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
10 |
Şeyh Sait İsyanı ve Atatürk`e karşı yapılan Süikast |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
11 |
Cumhuriyet`in 1923-1930 Döneni yapılan inkılaplar. |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
12 |
Hoybun Örgütü ve Ağrı İsyanları |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
13 |
1930-1938 Dönemi Türk ve Dünya`daki Siyasi Gelişmeler |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
14 |
Serbest Cumhuriyet Fırkası ve Dersim İsyanı |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
15 |
Atatürk İlkelerini Genel Bakış
Atatürkçülüğü Bütünleyen İlkeler
II. Dünya Savaşı Öncesi Komsularla Yaptığımız Antlaşmalar |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Milli Mücadele`nin başlamasını sağlayan nedenler, işgallere karşı başlatılan mücadele ile isyan bildirgesi olan Amasya Genelgesi`nin önemini kavramak. |
4͵14 |
1͵2 |
2 |
Ulusun çeşitli bölgelerinde başlatılan Kuva-yı Milliye hareketi, kongreler ile yeni Türk Devleti`nin ilk organı olan TBMM`nin kurulmasının önemini kavramak. |
4͵13 |
1͵2 |
3 |
Topyekün direncin Sakarya Muharebesi ve sonrasında Büyük Taarruz`la zaferle sonuçlanmasının altındaki vatan sevgisini anlamak. |
4͵14 |
1͵2 |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
4͵14 |
1͵2 |
5 |
Medeni bir dünyada yaşamak için Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
4͵14 |
1͵2 |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
4͵14 |
1͵2 |
7 |
1923-1930 Döneminde yaşanan siyasi gelişmeler ve inkılapların önemini kavramak |
4͵14 |
1͵2 |
8 |
1930 ve sonrası yaşanan siyasi gelişmelerin günümüz Türkiye`sine kadar uzanan siyasi dönüşümünü anlamaya çalışmak. |
4͵14 |
1͵2 |