Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

İÇ MİMARLIKTA ATÖLYE ÇALIŞMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM361 Güz 2 2 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör Halil YENİÇIKAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin genel amacı, öğrencilerin edindikleri teorik ve pratik bilgileri disiplinler arası bir ortamda sanatsal yaratı alanında ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine ait tasarım ideolojilerini ve temsil niteliklerini ortaya çıkarmalarını sağlayabilmek öngörülmüştür.
İçeriği Ders, öğrencinin yaratıcı kimliğine dair ilk fikirlerinin şekillenmeye başlamasına yöneliktir. Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve yapılan sanat eserleri ve objelerine entegrasyonu, çağdaş, yeni ve farklı eğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevrenin kavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek
2 Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme
3 Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme
4 Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme
5 Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek
6 Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
7 Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme
8 Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Önemi, İşleyiş yönteminin anlatılması Sunum, anlatım
2 Maket tekniği ile ilgili temel kavramlar Ödev değerlendirme
3 Maket malzemeleri ve kullanımı Ödev değerlendirme
4 Bitmiş bir projenin maket yapım sürecini planlama Ödev değerlendirme
5 Bitmiş bir projenin maketini oluşturma Ödev değerlendirme
6 Dönem içi maket çalışması Ödev değerlendirme
7 Dönem içi maket çalışması Ödev değerlendirme
8 Ara sınav
9 Boya malzemeleri ve teknikleri Ödev değerlendirme
10 Maket üzerinden fotoğraf çekme teknikleri Ödev değerlendirme
11 Dönem sonu maket çalışması Ödev değerlendirme
12 Dönem sonu maket çalışması Ödev değerlendirme
13 Dönem sonu maket çalışması Ödev değerlendirme
14 Dönem sonu maket çalışması Ödev değerlendirme
15
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 The Manhattan Transcript, Bernard Tschumi, Wiley, 1994
2 Yapı Endüstri Merkezi Yayınları-Mimarlık Dizisi, Aydınlı S., Kürtüncü B., Paralaks Oda, 2014

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek 2͵4͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
2 Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme 5͵13͵15 4͵5͵6
3 Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme 2͵4͵15 1͵2͵3
4 Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme 15͵17͵18 1͵2͵3͵4͵5͵6
5 Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek 4͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
6 Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme 5͵13͵15 4͵5͵6
7 Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme 13 1͵3͵4͵6
8 Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma 2͵4͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 2 2
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
16 Son Sınav 1 2 2
  84