Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
MUTFAK VE BANYO TASARIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM421 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | ÖĞR. GÖR. Filiz Tan TAŞKIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Fuar gezileri, araştırma ödevi ve stüdyo uygulaması |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mutfak ve banyo tasarım sürecinin tüm aşamalarında detay bütün ilişkisi içinde analitik düşünme, sentez yapma, değerlendirme, sorun çözme, grafik ve teknik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve tasarım bilinci kazandırılmasıdır. |
İçeriği | Öğrencinin, mutfak ve banyo tasarım sürecinin, hazırlık ve ön araştırma çalışmalarından,fikir projesi,avan proje ve kesin proje aşamalarına kadar, detay-bütün ilişkisi içinde, analitik düşünme, sentez, değerlendirme, sorun çözme, teknik ve grafik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve öğrenciye tasarım bilincinin kazandırılmasıdır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mutfak banyo tasarım sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama |
2 | Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme |
3 | Mutfak ve banyo tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme |
4 | Tasarım sürecinde detay ve uygulama konularında bilgi ve bilinç sahibi olma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ön hazırlık, Program çalışmaları, araştırma | Araştırma, etüt, çizim |
2 | Program çalışmaları, analiz çalışmaları | Araştırma, etüt, çizim |
3 | Konferans, eskiz çalışmaları,mutfak ve banyo planı etütleri | Araştırma, etüt, çizim |
4 | Eskiz çalışmaları, Fikir projesi tasarım etütleri | Araştırma, etüt, çizim |
5 | 1/20 ölçekli fikir projesi çalışmaları | Araştırma, etüt, çizim |
6 | 1/20 ölçekli fikir projesi çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Araştırma, etüt, çizim |
7 | 1/20 ölçekli fikir projesi çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Araştırma, etüt, çizim |
8 | 1/20 ölçekli fikir projesinin sunuşu ve Açık Jüri Çalışması | Sunum Çalışmaları |
9 | 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Ön Araştırma |
10 | 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Araştırma, etüt, çizim |
11 | 1/20ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Araştırma, etüt, çizim |
12 | 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Araştırma, etüt, çizim |
13 | 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Araştırma |
14 | 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) | Araştırma, etüt, çizim |
15 | Final sınavı | |
16 | Final sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Taunton's Kitchen Idea Book | ||
2 | Graphic Thinking For Architects And Designers, 2nd Edition, Thompse Publishing, 1989 | ||
3 | Ching, F.D.K. | ||
4 | Taunton's Bathroom Idea Book | ||
5 | Rowe, G.P., Design Thinking, MIT Press, Cambridge | ||
6 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mutfak banyo tasarım sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama | 11 | 1͵2 |
2 | Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme | 10 | 1͵2 |
3 | Mutfak ve banyo tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme | 6 | 1͵2 |
4 | Tasarım sürecinde detay ve uygulama konularında bilgi ve bilinç sahibi olma | 8 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 4 | 4 |
6 | Atölye | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 5 | 10 |
11 | Ara Proje | 1 | 1 | 1 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 2 | 4 |
13 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
14 | Son Uygulama | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
90 |