Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ICM 202 Tasarım Stüdyosu II |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Mehmet Burak TAŞERİMEZ Öğr. Gör. Duygu Merve BULUT |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
İç mimarlık tasarımı alanı ile ilişkili olacak biçimde, sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme. İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. İç mimarlık tasarımı alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme ve alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme konularında öğrenim amaçlanır. |
İçeriği |
Alışveriş merkezleri, hükümet binaları, spor yapıları ve toplantı salonları gibi işlev ve detayların incelendiği daha kapsamlı projeler söz konusudur. Akustik, aydınlatma, havalandırma gibi mekân bileşenleri ile mekân arasındaki ilişkiler çalışılır. Yeni teknolojilerin takip edilmesi şarttır. Malzeme, işlev ve estetiğin yer aldığı tasarım ölçütleri yanında strüktürel ve teknik konuların çalışılması istenir.
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Proje konularının duyurulması. Problemin tanımlanması. Gereksinimlerin belirlenmesi. Mevcut (tarihi vb. önemli) binanın belirlenmesi ve 1/50 ölçekli çizimlerin hazırlanması.
|
Teorik anlatım, şemalar ve balon diagram kullanımı |
2 |
Tasarıma ait kavram tanımının açıklanması ve ödev olarak verilmesi, eskiz problemi 1.
|
Araştırma ve anket yöntemleri kullanımı, alternatif çalışmaların sunumu |
3 |
Öğrenci ödevlerinin sunumu. Sunumların tartışılması.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
4 |
Ölçekli tasarım çalışmaları, mekân kurgulanmasında kavramın yerinin tartışılması, stüdyo kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
5 |
Alternatif tasarımların irdelenmesi. Çalışma maketleri ve projelerin kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
6 |
Tasarım önerilerinin 1/50 ölçekte sunumu ile araştırma sonuçlarının tartışılması. Final problemin verilmesi, stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
7 |
Ara sınav
|
Veri grafiklerinin hazırlanması |
8 |
Eskiz probleminin sınıfta tartışılması, 1/20 ölçekte tasarlanan birimlerin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değerlendirilmesi. Bütüne varma süreci. Stüdyo kritikleri.
|
Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu |
9 |
Proje Değerlendirmesi: Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
10 |
1/50 ve 1/20 ölçeklerde stüdyo kritikleri, stüdyo kritikleri ve kontrol listelerinin oluşturulması.
|
Uygulamalar |
11 |
Stüdyo kritikleri, işlev-hacim-dolaşım-ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekân ilişkilerinin tanımlanması.
|
Uygulamalar |
12 |
Uygulamaya yönelik tasarım problemleri ile detayların stüdyo kritikleri, stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
13 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
14 |
Sunuş tekniklerinin ve proje bütününün sunuş raporu haline getirilmesi.
|
Uygulamalar |
15 |
Final Proje Değerlendirmesi
|
Uygulamalar |
16 |
Son Sınav |
Veri grafiklerinin hazırlanması |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Uğurlu, F.Y. Mimari Projeye Giriş, KDMMA, Konya, 1979.Uğurlu, F.Y. Mimari Tasarım Sorunlarında Kılgı-Kuram İlişkisi, Kozan Ofset, Ankara, 2001.Tanalı, M.Z, Onur, A.Z., Modern Sonrası Mimarlık Üzerine Notlar, Mimarlar Odası, Ankara, 2004.Tanalı, M.Z, Sevgili Düşünceler, Mimarlar Derneği, Ankara, 2002.Tanalı, M.Z, Sadeleştirmeler, Alp Yayınevi, Ankara, 1998.
|
|
|