Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
FLE101 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Sena TEKELİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır.
İçeriği Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Introductory Lesson, Explaining the Syllabus and Worksheet 1 Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
2 Unit 3- Scale/ Unit 4- Sketches Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
3 Unit 5- Perspectives/ Unit-6 Orientation Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
4 Unit 7- Concept/ Worksheet 2 Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
5 Unit 8- Site Survey and Analysis / Worksheet 3 Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
6 Unit 9- Design Factors Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
7 Unit 10- Design Elements / Review for the exam/ Outlines for presentations will be checked/ Worksheet 4 Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
8 ARA SINAV
9 Exam Feedback/ Worksheet 5 Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
10 Unit 11- Detail Development/ Unit 12- Elements of Construction Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
11 Unit 13- Construction Process/ Unit 14- Prefabrication Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
12 Unit 15- Finished Building / Worksheet 6/ Review for the exam Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
13 Sunum Sunum
14 Sunum Sunum
15 ARA
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Career Paths Architecture Express Publishing Virginia Evans- Jenny Dooley- David Cook

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ara Proje Ara Proje

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek 16͵18 1͵2͵3
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek 16͵18 1͵2͵3
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak 16͵18 1͵2͵3
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak 16͵18 1͵2͵3
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 6 6
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  90