İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Finans ( İngilizce )
Ders Bilgileri
MATEMATİK I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAT103 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr.Öğr. Üyesi Gökçe MANAVGAT |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, temel matematiksel cebirsel ifadeleri ve bunların işletme ve ekonomi uygulamalarını anlamak ve çözmektir. Ders sınıf içinde yüz yüze ve aynı zamanda lms.toros.edu.tr sistemi üzerinden senkronize olarak yapılacaktır. Öğrencilerin katılım talepleri bir hafta öncesinden alınacaktır. Bununla birlikte, bazı haftalık dersler yalnızca eşzamanlı olarak yapılabilir. Ders materyalleri lms.toros.edu.tr adresinde paylaşılacaktır. Derse katılma zorunluluğu vardır. |
İçeriği | sayı sistemleri,onluk sistemde rakamlar,sayılar ve işlemler, denklem ve eşitsizlikler,mutlakdeğer kavramı ve özellikleri,özdeşlikler ve çarpanlarına ayırma,problemler ve çözümleri, üsslü sayılar , logaritma, geometrik seriler |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | sayı sistemlerini tanıma |
2 | günlük hayatta kullanılan sayı sistemi ve bu sistemdeki sayı kümelerini tanıma |
3 | Tam sayıları,rasyonel sayıları tanıma ve özelliklerini kavrayarak bu kümelerde işlemler yapabilme |
4 | denklem ve denklem sistemlerini tanıma ve çözüm metotlarını kavrama |
5 | eşitsizlikleri kavrama ve çözümlerini yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Cebire Giriş, Reel Sayılar, Üstel Sayılar, Dağılım Yasası, İleri Cebir Uygulama Problemi | Yüz yüze ve Senkron |
2 | İleri Cebir Denklemleri ve Denklem Sistemleri, Doğrusal Denklemler | Yüz yüze ve Senkron |
3 | Doğrusal Denklem Grafiği, Eşzamanlı Doğrusal Denklemlerin Cebirsel Çözümü | Yüz yüze ve Senkron |
4 | Eşzamanlı Doğrusal Denklemlerin Cebirsel Çözümü, Alıştırma Problemleri | Yüz yüze ve Senkron |
5 | Arz ve Talep Analizi, Uygulama Problemleri | Yüz yüze ve Senkron |
6 | Formülün Transpozisyonu | Yüz yüze ve Senkron |
7 | Doğrusal Olmayan Denklemler, Karesel fonksiyonlar | Yüz yüze ve Senkron |
8 | Ara Sınav (online) | Klasik Yazılı Sınav (online) |
9 | Doğrusal Olmayan Denklemler, Karesel fonksiyonlar | Yüz yüze ve Senkron |
10 | Endeksler ve logaritmalar | Yüz yüze ve Senkron |
11 | Üstel ve doğal logaritmik fonksiyonları | Yüz yüze ve Senkron |
12 | Üstel ve doğal logaritma-ik fonksiyonları | Yüz yüze ve Senkron |
13 | Geometrik Seriler ve alıştırma problemleri | Yüz yüze ve Senkron |
14 | Geometrik Seriler ve alıştırma problemleri | Yüz yüze ve Senkron |
15 | Derse genel bakış | Yüz yüze ve Senkron |
16 | Final Sınavı (yüzyüze) | Klasik yazılı sınav (yüz yüze) |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Jacques, Ian (2018). Mathematics for Economics and Business, Pearson Global 9th Edition (Course Book) | Temel Kaynak | |
2 | Edward T. Dowling (2000). İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler Nobel Yayınları | Yardımcı Kaynak | |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %80 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | sayı sistemlerini tanıma | 2͵3 | 1͵2 |
2 | günlük hayatta kullanılan sayı sistemi ve bu sistemdeki sayı kümelerini tanıma | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Tam sayıları,rasyonel sayıları tanıma ve özelliklerini kavrayarak bu kümelerde işlemler yapabilme | 1͵2͵3͵6 | 1͵2 |
4 | denklem ve denklem sistemlerini tanıma ve çözüm metotlarını kavrama | 1͵2͵3͵5͵6 | 1͵2 |
5 | eşitsizlikleri kavrama ve çözümlerini yapabilme | 1͵2͵3͵4͵6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
136 |