Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Ü Demet Aktaş, Öğr. Gör. Didem Polat Külcü |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Var |
Amacı |
Temel Sağlık Hizmetleri felsefesi doğrultusunda çocuk ve aileyi bütüncül bir yaklaşımla ele alarak çocuğun sağlığının geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesini amaçlar. |
İçeriği |
Çocuk Sağlığı ve hastalıkları, Cocuklarda hastaneye yatma, Kronik ve yaşamı tehdit eden hastalık, Çocuk gelişim dönemleri, bağısıklama, solunum sistemi hastalıkları, kas-iskelet sistem hastalıkları, endokrin sistem hastalıkları, onkolojik sorunu olan çocuk, nörolojik sistem ve hastalıkları, konjenital kalp hastalıkları, cocuklarda ilaç uygulama sıvı-elektrolit dengesi, hemşirelik süreci, yenidoğan bakımı, yüksek riskli yeni doğan bakımı |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Normal ve riskli yenidoğanı tanıma ve hastalık durumunda gerekli bakımı verebilecek şekilde açıklar |
2 |
Çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını tanımlar |
3 |
Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi betimler |
4 |
Çocuk sağlığını etkileyen faktörlere karşı sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik yaklaşımlarını kategorize eder |
5 |
Sağlıklı / hasta çocuğa hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verebilir |
6 |
Çocuk ve aileden topladığı verileri analiz ederek hemşirelik tanıları sıralar |
7 |
Çocuk ve ailenin tanılarına göre hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirebilir, |
8 |
Çocuk hemşireliği alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, araştırmanın önemini açıklayabilir |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına Giriş, Çocuklarda Hastaneye Yatma, Kronik ve Yaşamı Tehdit Edici Hastalık, Çocuklarda kazalar ve ruhsal bozukluklar |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
2 |
Çocuklarda Gelişim Dönemleri (Freud’a, Ericson'a ve Piaget'e Göre Gelişim Dönemleri |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
3 |
Normal Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı, Yenidoğan değerlendirmesi, Yüksek Riskli Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
4 |
Çocuklarda ilaç uygulamaları |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
5 |
Sıvı Elektrolit Dengesi, Dengesizlikleri ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
6 |
Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
7 |
Kas-İskelet Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Nörolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
10 |
Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
11 |
GÜS Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
12 |
Hematolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Onkolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
13 |
Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
14 |
Cocuklarda bağısıklama, Öğrenci Seminerleri |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
15 |
Öğrenci Seminerleri |
Demostrasyon, tartışma, uygulama |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Çavuşoğlu H. 2011. Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş 9. baskı, cilt 1-2. |
|
|
2 |
Behrman ,Kliegman,Jenson.Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company,2003. |
|
|
3 |
Carroll D.: Quick References To Pediatric Clinical Skills, Prentice Hill Inc., USA,1999 |
|
|
4 |
Hockeberry MJ., Wilson D, Wong DL. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 7th edition, USA, 2006 |
|
|
5 |
Whaleey DL. Wong’s Clinical Manual of Pediatric Nursing, USA, 2008 |
|
|
6 |
Dağoğlu T., Görak G. Temel Neonataloji ve hemşirelik İlkeleri, Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2002 |
|
|
7 |
Kavaklı A.Çocukluk Çağlarında Büyüme ve Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul, 2007. |
|
|
8 |
Köybaşıoğlu, A., Hasanoğlu, A., Erel, A., ve ark., (Ed. Demirsoy, S.): Çocuk Hastalıklarında Pratik Uygulamalar, Mn Nobel Kitabevi, Ankara, 2000. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Normal ve riskli yenidoğanı tanıma ve hastalık durumunda gerekli bakımı verebilecek şekilde açıklar |
1͵3͵4͵5͵6͵7͵9͵13 |
1͵2 |
2 |
Çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını tanımlar |
1͵3͵4͵5͵7͵8͵10͵12͵13 |
1͵2 |
3 |
Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi betimler |
1͵3͵4͵5͵7͵9͵10͵12 |
1͵2 |
4 |
Çocuk sağlığını etkileyen faktörlere karşı sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik yaklaşımlarını kategorize eder |
1͵3͵4͵5͵7͵11͵13 |
1͵2 |
5 |
Sağlıklı / hasta çocuğa hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verebilir |
1͵3͵4͵5͵7͵9͵10͵11͵12͵13 |
1͵2 |
6 |
Çocuk ve aileden topladığı verileri analiz ederek hemşirelik tanıları sıralar |
1͵3͵4͵5͵7͵9͵10 |
1͵2 |
7 |
Çocuk ve ailenin tanılarına göre hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirebilir, |
1͵3͵4͵5͵7͵9͵10͵11 |
1͵2 |
8 |
Çocuk hemşireliği alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, araştırmanın önemini açıklayabilir |
1͵3͵4͵5͵8͵9͵10͵11͵12 |
1͵2 |