Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HEM206 Bahar 5 8 9 12

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Ü Demet Aktaş, Öğr. Gör. Didem Polat Külcü
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Var
Amacı Temel Sağlık Hizmetleri felsefesi doğrultusunda çocuk ve aileyi bütüncül bir yaklaşımla ele alarak çocuğun sağlığının geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesini amaçlar.
İçeriği Çocuk Sağlığı ve hastalıkları, Cocuklarda hastaneye yatma, Kronik ve yaşamı tehdit eden hastalık, Çocuk gelişim dönemleri, bağısıklama, solunum sistemi hastalıkları, kas-iskelet sistem hastalıkları, endokrin sistem hastalıkları, onkolojik sorunu olan çocuk, nörolojik sistem ve hastalıkları, konjenital kalp hastalıkları, cocuklarda ilaç uygulama sıvı-elektrolit dengesi, hemşirelik süreci, yenidoğan bakımı, yüksek riskli yeni doğan bakımı

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Normal ve riskli yenidoğanı tanıma ve hastalık durumunda gerekli bakımı verebilecek şekilde açıklar
2 Çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını tanımlar
3 Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi betimler
4 Çocuk sağlığını etkileyen faktörlere karşı sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik yaklaşımlarını kategorize eder
5 Sağlıklı / hasta çocuğa hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verebilir
6 Çocuk ve aileden topladığı verileri analiz ederek hemşirelik tanıları sıralar
7 Çocuk ve ailenin tanılarına göre hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirebilir,
8 Çocuk hemşireliği alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, araştırmanın önemini açıklayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına Giriş, Çocuklarda Hastaneye Yatma, Kronik ve Yaşamı Tehdit Edici Hastalık, Çocuklarda kazalar ve ruhsal bozukluklar Demostrasyon, tartışma, uygulama
2 Çocuklarda Gelişim Dönemleri (Freud’a, Ericson'a ve Piaget'e Göre Gelişim Dönemleri Demostrasyon, tartışma, uygulama
3 Normal Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı, Yenidoğan değerlendirmesi, Yüksek Riskli Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
4 Çocuklarda ilaç uygulamaları Demostrasyon, tartışma, uygulama
5 Sıvı Elektrolit Dengesi, Dengesizlikleri ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
6 Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
7 Kas-İskelet Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
8 Ara Sınav
9 Nörolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
10 Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
11 GÜS Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
12 Hematolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Onkolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
13 Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Demostrasyon, tartışma, uygulama
14 Cocuklarda bağısıklama, Öğrenci Seminerleri Demostrasyon, tartışma, uygulama
15 Öğrenci Seminerleri Demostrasyon, tartışma, uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Çavuşoğlu H. 2011. Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş 9. baskı, cilt 1-2.
2 Behrman ,Kliegman,Jenson.Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company,2003.
3 Carroll D.: Quick References To Pediatric Clinical Skills, Prentice Hill Inc., USA,1999
4 Hockeberry MJ., Wilson D, Wong DL. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 7th edition, USA, 2006
5 Whaleey DL. Wong’s Clinical Manual of Pediatric Nursing, USA, 2008
6 Dağoğlu T., Görak G. Temel Neonataloji ve hemşirelik İlkeleri, Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2002
7 Kavaklı A.Çocukluk Çağlarında Büyüme ve Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul, 2007.
8 Köybaşıoğlu, A., Hasanoğlu, A., Erel, A., ve ark., (Ed. Demirsoy, S.): Çocuk Hastalıklarında Pratik Uygulamalar, Mn Nobel Kitabevi, Ankara, 2000.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Normal ve riskli yenidoğanı tanıma ve hastalık durumunda gerekli bakımı verebilecek şekilde açıklar 1͵3͵4͵5͵6͵7͵9͵13 1͵2
2 Çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını tanımlar 1͵3͵4͵5͵7͵8͵10͵12͵13 1͵2
3 Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi betimler 1͵3͵4͵5͵7͵9͵10͵12 1͵2
4 Çocuk sağlığını etkileyen faktörlere karşı sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik yaklaşımlarını kategorize eder 1͵3͵4͵5͵7͵11͵13 1͵2
5 Sağlıklı / hasta çocuğa hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verebilir 1͵3͵4͵5͵7͵9͵10͵11͵12͵13 1͵2
6 Çocuk ve aileden topladığı verileri analiz ederek hemşirelik tanıları sıralar 1͵3͵4͵5͵7͵9͵10 1͵2
7 Çocuk ve ailenin tanılarına göre hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirebilir, 1͵3͵4͵5͵7͵9͵10͵11 1͵2
8 Çocuk hemşireliği alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, araştırmanın önemini açıklayabilir 1͵3͵4͵5͵8͵9͵10͵11͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 13 182
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 10 10
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 10 20
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 15 15
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
16 Son Sınav 1 1 1
  328