Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HEM201 Güz 5 12 8 17

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Fügen Özcanarslan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Var
Amacı Bu ders, sağlığın geliştirilmesi, korunması, hastalıkları erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyon konusunda bilgi ve bunları uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçeriği Ağrı, sıvı elektrolit denge ve dengesizlikleri, yaşlılık, endokrin sistem, nöroloji, kardiyovasküler sistem, üriner sistem, kas iskelet sistemi,kan hastalıkları ve hemşirelik bakımları

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İç hastalıkları hemşireliğinin rolünü, sorumluluklarını ve önemini kavraİç hastalıkları hemşireliğinin rolünü, sorumluluklarını ve önemini kavrayabilmeyabilme
2 .İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkeleri, sistemlerin hastalıkları ve hemşirelik bakımı hakkında bilgi ve beceri kazanır
3 Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik yaklaşımları bilir.
4 Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve çözümsel düşünme yeteneği kazanır.
5 Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur
6 Hastalıklarla ilgili olarak risk faktörlerini ve risk gruplarını tanıyıp sorunları belirleyebilme yeteneği kazanır
7 Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, bu konularda eğitim yapabilme becerisi kazanır
8 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri izleyebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hemşirelik Süreci ve Temel Kavramlar, Sağlığın Değerlendirilmesi, Veri Toplama Yöntemleri, Fiziksel Muayene anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
2 Sıvı – elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, Asit baz dengesi ve dengesizlikleri, Şok ve hasta bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
3 Böbrek hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
4 Kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
5 Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
6 Endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
7 Nörolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
8 Vize (Arasınav)
9 Ağrılı hasta ve bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
10 Onkolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
11 Kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
12 Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
13 İmmün sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
14 Eklem ve bağ dokusu hastalıkları ve hemşirelik bakımı anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
15 Geriatri Hemşireliği anlatım, tartışma, soru cevap, örnek vaka analizi
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Akdemir Nuran, Birol Leman, “İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı” Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara , Eylül, 2004.
2 Karadakovan A., Arslan F.E., Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Nobel kitabevi,
3 Durna Z., Akın S., Özdilli K., İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi, İstanbul, 2009.
4 LeMone Priscilla, Burke, Karen M.,Clinical handbook for medical-surgical nursing : critical thinking in client care , 3 rd ed, Upper Saddle River, N.J. Pearson/Prentice-Hall, 2004.
5 Hogan Mary Ann, Medical-surgical nursing: reviews & rationales ,Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, c2004.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İç hastalıkları hemşireliğinin rolünü, sorumluluklarını ve önemini kavraİç hastalıkları hemşireliğinin rolünü, sorumluluklarını ve önemini kavrayabilmeyabilme 1͵3
2 .İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkeleri, sistemlerin hastalıkları ve hemşirelik bakımı hakkında bilgi ve beceri kazanır 1͵3͵4
3 Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik yaklaşımları bilir. 2͵3͵4
4 Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve çözümsel düşünme yeteneği kazanır. 6͵12
5 Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur 4͵5͵9
6 Hastalıklarla ilgili olarak risk faktörlerini ve risk gruplarını tanıyıp sorunları belirleyebilme yeteneği kazanır 9͵10
7 Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, bu konularda eğitim yapabilme becerisi kazanır 8͵9
8 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri izleyebilir 10͵12
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 17 238
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 20 20
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 14 10 140
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 5 5
  420