Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi
Ders Bilgileri
FİZYOTERAPİDE ORTEZ VE PROTEZ KULLANIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FTR209 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Yasemin TEZCAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | YOK |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Fizyoterapide kullanılan yardımcı cihazları öğretmek, çeşitli hasta gruplarında kullanılan ortezleri tanıtmak, amputasyon nedenlerini, seviyelerini kavratmak ve rehabilitasyon yöntemlerini tanıtmaktır. |
İçeriği | Bu ders kapsamında, öğrenciler slt ekstremite ortezleri, ölçü alma ve ortez yapımı, Parsiyel ayak protezleri, syme protezleri , diz altı protezleri diz üstü protezleri, diz dizartıkülasyon protezleri ve kalça dizartıkülasyon protezlerinde ölçü alma,teorik ve pratikler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Protez ve ortezler ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
2 | Protez ve ortezler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel katkıda bulunur. |
3 | Ortez ve protezlerin kullanımını hastaya öğretir. |
4 | Protez-ortez yapımı için hastadan ölçü alma, elde edilen ölçü modelini işleyebilme ve protez ya da ortez haline getirerek ayarlamalarını yapabilme sorumlulukları üstlenirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ortopedik ayakkabı ve bölümleri. | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
2 | Ayakkabı modifikasyonları | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
3 | Ayak hastalıkları( deformiteleri )ayakkabı modifikasyonları ve ortezleri. | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
4 | Pes cavus deformitesi ve ortotik yaklaşım. | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
5 | Transvers ark düşüklüğü ve ortezleme. | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
6 | Ekinovarus ( club foot ) ve ortotik yaklaşım. | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
7 | Halluks valgus deformitesi ve ortezleme. | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
8 | vize | yazılı |
9 | Parsiyel ayak protezleri | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
10 | Syme protezleri | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
11 | Diz altı protezleri | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
12 | Diz üstü protezleri | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
13 | Diz dizartikülasyon protezleri | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
14 | Kalça dizartikülasyon protezleri | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
15 | Protez rehabilitasyonu | Görsel sunum, tartışma, soru cevap |
16 | Son Sınav | yazılı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Protezler Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Güncel Teknolojiler Uygulamalar/Prof. Dr. Gül Şener, Prof. Dr. Fatih Erbahçeci | ||
2 | Tidy 's Physiotherapy/Stuart PORTER |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Protez ve ortezler ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1͵2 | 1͵2 |
2 | Protez ve ortezler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel katkıda bulunur. | 2͵13͵15 | 1͵2 |
3 | Ortez ve protezlerin kullanımını hastaya öğretir. | 9͵10 | 1͵2 |
4 | Protez-ortez yapımı için hastadan ölçü alma, elde edilen ölçü modelini işleyebilme ve protez ya da ortez haline getirerek ayarlamalarını yapabilme sorumlulukları üstlenirler. | 3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
110 |