Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ARC201 |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Burak Taşerimez, Öğr. Gör. Semiha Deniz Coşkun Akdoğan, Öğr. Gör. Yeliz Çermikli Buluklu, Öğr. Gör. Selin Çoruh |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan ölçeği ilişkisini, form-fonksiyon, mekan strüktür ilişkisini öğretip, mimari tasarımın önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere hatırlatıcı nitelikte tekrarlatıp, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır. Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler,tasarım elemanları ve prensiplerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama,limitli sayıda değişkenlerle tasarım problemlerini çözebilme yeteneğini arttırma,biçim işlev mekan strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme, gibi hususlarda kendilerini geliştirmiş olacaklardır,soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı şekillerle problem çözme yöntemleri geliştirme,çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu,iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve temsiliyetlerinin yorumlanması. Ayrıca; diğer tasarım sahaları ile olan ilişkiyi,tasarımcının insan üzerindeki rolü,grup çalışmasının, nasıl olması gerektiğini öğrenip bu hususlarda kendilerini geliştireceklerdir.
|
İçeriği |
Dersin genel amacı, öğrencilerin kent merkezi ve dokusu içerisinde tasarım yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta, Modüler/Mobil ya da minimal metrekaredeki Konutlardan oluşan bir tasarım ve yerleşimi, Sanat Galerisi, Nikah salonu, Vapur İskelesi, Tren İstasyonu ya da Etkinlik Merkezi gibi bir mimari proje tasarlayarak beraberinde kent içi problemlerini de eski kent dokusu içerisinde çözebilmeyi öğretmektir. Öğrencilerden yüksek nitelikli modern bir proje tasarımı beklenirken , proje arsanın bulunduğu yere sosyal ve fiziksel olarak uygun çözümler üretmeleri, engelli kullanıcıları, diğer farklı çeşitli kullanıcılara ve farklı ülke vatandaşlarına açık ve uygun proje tasarımı yapmaları gerekmektedir.
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Proje konusunun açıklanması ve ısınma projesi |
|
2 |
Konu ve arazi ile ilgili araştırma/analiz paftalarının sunulması ve değerlendirmeler |
|
3 |
Leke etüdü, fonksiyon şeması, ana fikir oluşturulması. |
|
4 |
Arazi analizi, vaziyet planı, planlar üzerinden kritikler |
|
5 |
Vaziyet planı, planlar, çalışma maketi (1/200) üzerinden kritikler |
|
6 |
ARA JÜRİ 1: Vaziyet planı, planlar, çalışma maketi (1/200) |
|
7 |
Vaziyet planı, planlar, kesitler, çalışma maketi (1/200) üzerinden kritikler |
|
8 |
Ara Sınav (Eskiz Sınavı) |
|
9 |
Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketi (1/200) üzerinden kritikler |
|
10 |
Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler |
|
11 |
Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler |
|
12 |
ARA JÜRİ 2: Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, perspektif, arazi ile birlikte kütle maketi (1/200), birim maketi (1/50) |
|
13 |
Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler |
|
14 |
Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler |
|
15 |
Vaziyet planı, planlar, kesitler, görünüşler, çalışma maketleri üzerinden kritikler |
|
16 |
Son Sınav |
|