Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
TUR101 |
Güz |
2 |
0 |
2 |
2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Teach.n Asist. Seçil BİBER |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Türk dilinin zenginliğini anlamak, okuma ve yazma dilini doğru kullanmak, kültür ve dil arasındaki ilişkiyi anlamak. |
İçeriği |
Dil nedir? Ulusun sosyal bir kurum olarak önemi. Dünya dilleri arasında Türk dili ve Türk dilinin tarihi ve evreleri. Türkçenin sesleri ve ses özelliklerinin sınıflandırılması, Türkçenin ses bilgisi ve ilgili kurallar. Türkçe ataşmanlar ve uygulamaları, kompozisyonu ve kompozisyonu hakkında genel bilgi. Dilekçe ve yazıya devam et. Yazım ve noktalama işaretleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Türkçenin tarihsel gelişimini etkileyen faktörleri açıklar |
2 |
Türkçenin tarihsel dönemlerine ait eserlerden örnekler verir. |
3 |
Türkçenin ses özelliklerini açıklar ve örneklendirir. |
4 |
Türkçenin yapı özelliklerini açıklar ve örneklendirir. |
5 |
Türkçenin cümle özelliklerini açıklar ve örneklendirir. |
6 |
Değişik metin türlerini okur, değerlendirir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dilin tanımı, birey ve toplum için önemi |
Sözlü Anlatım |
2 |
Dil-kültür ilişkisi |
Sözlü Anlatım |
3 |
Dil Türleri |
Sözlü Anlatım |
4 |
Dillerin ve dünya dillerinin doğuşu |
Sözlü Anlatım |
5 |
Türkçe'nin gelişim ve tarihinin aşamaları |
Sözlü Anlatım |
6 |
Türkiye'de Türkçe |
Sözlü Anlatım |
7 |
Ses bilgisi |
Sözlü Anlatım |
8 |
Ara sınav |
Sınav |
9 |
Ses Etkinlikleri |
Sözlü Anlatım |
10 |
Ses Etkinlikleri |
Sözlü Anlatım |
11 |
Yazım Kuralları |
Sözlü Anlatım |
12 |
Noktalama |
Sözlü Anlatım |
13 |
Yazılı form türleri |
Sözlü Anlatım |
14 |
Yazışma Uygulamaları ve İncelemeleri
|
Sözlü Anlatım |
15 |
Yazışma Uygulamaları ve İncelemeleri
|
Sözlü Anlatım |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım |
Nurettin Demir, Emine Yılmaz |
|
2 |
Türk Dili Dil ve Anlatım |
Atilla Özkırımlı |
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Türkçenin tarihsel gelişimini etkileyen faktörleri açıklar |
6 |
1͵2 |
2 |
Türkçenin tarihsel dönemlerine ait eserlerden örnekler verir. |
7 |
1͵2 |
3 |
Türkçenin ses özelliklerini açıklar ve örneklendirir. |
8 |
1͵2 |
4 |
Türkçenin yapı özelliklerini açıklar ve örneklendirir. |
9 |
1͵2 |
5 |
Türkçenin cümle özelliklerini açıklar ve örneklendirir. |
10 |
1͵2 |
6 |
Değişik metin türlerini okur, değerlendirir.
|
5 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
8 |
1 |
8 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
5 |
5 |
16 |
Son Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
60 |