# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Atatürk ilke ve İnkılapların ulusal ve uluslar arası anlamını kavrayarak, sömürülen mazlum milletlere nasıl yol gösterici olduğu |
2 |
Ulusal birlik ve beraberliğin önemini göstermek, |
3 |
Şartları ağır bırakışma (mütareke) imzalamış, silahları alınmış, limanları, tünelleri ve önemli merkezleri işgal edilmiş olan; moral değerleri altüst edilen Türk milletine, moral değerleri kazandırılarak, nasıl harekete geçirildiğini anlamak. |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
5 |
Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
7 |
Mustafa Kemal Atatürk’ün milliyetçilik, çağdaşlık anlayışını gençliğimize kavratmak, |
8 |
Milli Mücadelenin başarısız olması için dış güçler ile yerli işbirlikçilerin bölücü ve yıkıcı faaliyetler sergilediklerini anlatarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin karşılaşabileceği tehditler konusunda gençlerimizi bilinçlendirmek, |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
I.veII. İnönü Savaşları
Londa Konferansı
Sovyetlerle İlişkiler |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
2 |
Sakarya Meydan Muharabesi
Tekalif-i Milliye Kanunu
Ankara Antlaşması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
3 |
Büyük Taarruz
Mudanya Mütarekesi
Saltanatın Kaldırılması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
4 |
Lozan Barış Antlaşması
İzmir İktisat Kongresi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
5 |
Cumhuriyetin İlanı
Milli Mücadelenin Genel Karakteri ve Değerlendirmesi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
6 |
Halifeliğin Kaldırılması
Tevhid-i Tedrisat Kanunu
1921 Anayasasının Kabulü
Türk Medeni Kanunu |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
7 |
Çok Partili Siyasal Hayata Geçiş
CHP, Terakkiperver Cumhuriyet Fıkrası
Şeyh Sait Ayaklanması
Serbest Fırka |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İzmir Suikastı
Menemen Olayı
Hukuk Devrimi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
10 |
Kılık Kıyafet Kanunu
Yazı Devrimi
Milletler Arası Saat ve Takvimin Kabulü |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
11 |
Türk Kadınına Siyasal Hakların Verilmesi
Ölçü Ve Tartıların Değiştirilmesi
Milli Ekonominin Kurulması
Birinci Beş yıllık Sanayi Kalkınma Planı |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
12 |
Hoybun Örgütü ve Ağrı İsyanları |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
13 |
I. Dünya Savasının Sonuçları
Anadolu’nun İşgali Wilson Prensipleri
Faydalı ve Zararlı Cemiyetler |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
14 |
Serbest Cumhuriyet Fırkası ve Dersim İsyanı |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
15 |
Atatürk İlkelerini Genel Bakış
Atatürkçülüğü Bütünleyen İlkeler
II. Dünya Savaşı Öncesi Komsularla Yaptığımız Antlaşmalar |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Atatürk ilke ve İnkılapların ulusal ve uluslar arası anlamını kavrayarak, sömürülen mazlum milletlere nasıl yol gösterici olduğu |
18 |
1͵2 |
2 |
Ulusal birlik ve beraberliğin önemini göstermek, |
18 |
1͵2 |
3 |
Şartları ağır bırakışma (mütareke) imzalamış, silahları alınmış, limanları, tünelleri ve önemli merkezleri işgal edilmiş olan; moral değerleri altüst edilen Türk milletine, moral değerleri kazandırılarak, nasıl harekete geçirildiğini anlamak. |
18 |
1͵2 |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
18 |
1͵2 |
5 |
Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
18 |
1͵2 |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
18 |
1͵2 |
7 |
Mustafa Kemal Atatürk’ün milliyetçilik, çağdaşlık anlayışını gençliğimize kavratmak, |
18 |
1͵2 |
8 |
Milli Mücadelenin başarısız olması için dış güçler ile yerli işbirlikçilerin bölücü ve yıkıcı faaliyetler sergilediklerini anlatarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin karşılaşabileceği tehditler konusunda gençlerimizi bilinçlendirmek, |
18 |
1͵2 |