# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Atatürk ilke ve İnkılapların ulusal ve uluslar arası anlamını kavrayarak, sömürülen mazlum milletlere nasıl yol gösterici olduğu |
2 |
Ulusal birlik ve beraberliğin önemini göstermek, |
3 |
Şartları ağır bırakışma (mütareke) imzalamış, silahları alınmış, limanları, tünelleri ve önemli merkezleri işgal edilmiş olan; moral değerleri altüst edilen Türk milletine, moral değerleri kazandırılarak, nasıl harekete geçirildiğini anlamak. |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
5 |
Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
7 |
Mustafa Kemal Atatürk’ün milliyetçilik, çağdaşlık anlayışını gençliğimize kavratmak, |
8 |
Milli Mücadelenin başarısız olması için dış güçler ile yerli işbirlikçilerin bölücü ve yıkıcı faaliyetler sergilediklerini anlatarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin karşılaşabileceği tehditler konusunda gençlerimizi bilinçlendirmek, |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Amaçları
Tarihin Tanımı ve Diğer Bilimlerle İlişkileri, İnkılap Tarihinin Dönemleri |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
2 |
İnkılap ve Benzeri Kavramlar
Batılılaşma, Çağdaşlaşma
Türk İnkılabının Evreleri |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
3 |
Fransız ihtilali ve İhtilalin Sonuçları
1830-1848 Fransız İhtilalleri
|
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
4 |
Jeopolitik Nedir?
Osmanlı Devletinin Jeopolitik Koumu
Osmanlı Devletinin Yapısı |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
5 |
Osmanlı Devletinin Çöküş Sebepleri
Osmanlı Devletinin Yenileşme Hareketleri
( II. Ahmet , III. Ahmet , III. Selim, II. Mahmut |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
6 |
Tanzimat- Islahat fermanları; Batılılaşma
I. Mesrutiyet- Anayasacılık Hareketleri
Türk Anayasaları |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
7 |
II. Meşrıtiyet, 31 Mart Ayaklanması
İttihat ve Terakki Partisi
II. Meşrutiyetteki Düşünce Akınları |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Trablusgarp Savaşı
I. ve II. Balkan SavaşlarıI. Dünya Savaşı Öncesi Avrupadaki Sosyal ve Ekonomik Yapı
I. Dünya Savaşının Sebepleri,
Osmanlı Devletinin 1. Dünya Savasına Katılması |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
10 |
Kafkas Cephesi ,Çanakkale Cephesi
Süveyş Kanalı ve Irak Cephesi
Serif Hüseyin ve İngilterenin Ortadoğu Politikası
Mondoros Mütarekesi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
11 |
Ermeni Meselesi Doğuşu ve Gelişim |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
12 |
1915 Olayları öncesi ve sonrası gelişmeler |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
13 |
I. Dünya Savasının Sonuçları
Anadolu’nun İşgali Wilson Prensipleri
Faydalı ve Zararlı Cemiyetler |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
14 |
Mustafa Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Mustafa Kemel’in Kişiliği
Osmanlı Yöneticilerinin İşgale Bakışları
|
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
15 |
Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Atatürk ilke ve İnkılapların ulusal ve uluslar arası anlamını kavrayarak, sömürülen mazlum milletlere nasıl yol gösterici olduğu |
18 |
1͵2 |
2 |
Ulusal birlik ve beraberliğin önemini göstermek, |
18 |
1͵2 |
3 |
Şartları ağır bırakışma (mütareke) imzalamış, silahları alınmış, limanları, tünelleri ve önemli merkezleri işgal edilmiş olan; moral değerleri altüst edilen Türk milletine, moral değerleri kazandırılarak, nasıl harekete geçirildiğini anlamak. |
18 |
1͵2 |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
18 |
1͵2 |
5 |
Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
18 |
1͵2 |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
18 |
1͵2 |
7 |
Mustafa Kemal Atatürk’ün milliyetçilik, çağdaşlık anlayışını gençliğimize kavratmak, |
18 |
1͵2 |
8 |
Milli Mücadelenin başarısız olması için dış güçler ile yerli işbirlikçilerin bölücü ve yıkıcı faaliyetler sergilediklerini anlatarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin karşılaşabileceği tehditler konusunda gençlerimizi bilinçlendirmek, |
18 |
1͵2 |