Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
FİZİKSEL ÇEVRE DENETİMİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC244 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. H. Fikret OKUTUCU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Fiziksel çevre denetimi ile ilgili temel ilkelerin aktarılmasıyla insan sağlığına uygun sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasının sağlanması |
İçeriği | Doğanın verdiklerini (güneş, rüzgar, deprem, vs.), tasarlanan bina aracılığı ile binayı kullanacak olan kişilere yararlı hale getirme ilkelerinin öğrencilere aktarılması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek |
2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak |
3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilmek, eleştirel düşünmek |
4 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak |
5 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek |
6 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma | Teorik Anlatım |
2 | Mutfak tasarımı anlatımı | Teorik Anlatım |
3 | Mutfak tasarımları örnekleri ve uygulama detayları | Teorik Anlatım ve Uygulama |
4 | Alçı karton plak bölme duvarlar | Teorik Anlatım |
5 | Alçı karton plak bölme duvar örnekleri ve uygulama çizimleri | Teorik Anlatım ve Uygulama |
6 | Deprem güvenli bölme duvar | Teorik Anlatım |
7 | Deprem güvenli bölme duvar çizimi | Teorik Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Dilatasayon, derz ve fuga terimlerinin açıklanması ve örnek incelemeler | Teorik Anlatım ve Uygulama |
10 | Dış jaluzi anlatımı | Teorik Anlatım |
11 | Dış jaluzi detay çizimleri | Teorik Anlatım ve Uygulama |
12 | Pencere denizliği anlatımı, önemi, detayların incelenmesi | Teorik Anlatım |
13 | Pencere denizliği ile ilgili örnek detay çizimi yapılması | Teorik Anlatım ve Uygulama |
14 | Zemine oturan kış bahçesi (sera) anlatımı | Teorik Anlatım |
15 | Zemine oturan kış bahçesi (sera) detay çizimi | Teorik Anlatım ve Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | " Cottom-Wirslow, M., (1990). “Environmental Design: The Best Architecture and Technology”. PBC. Brookes, A.J., (1990). “The Building Envelope”. Butterwith Architecture. Berköz, E. (1983). “Güneş Işınımı ve Yapı Dizaynı”, Profesörlük Tezi. İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. Özkaya, M. (1972). “Aydınlatma Tekniği” . İTÜ Matbaası. - " |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %20 | Ara Uygulama | Ara Uygulama |
3 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | 1͵4 | 1͵2͵3 |
2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | 3͵11 | 1͵2͵3 |
3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilmek, eleştirel düşünmek | 3͵18 | 1͵2͵3 |
4 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | 11 | 1͵2͵3 |
5 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | 12 | 1͵2͵3 |
6 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | 15͵16 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 7 | 3 | 21 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 1 | 2 | 2 |
13 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |