İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİDE ETİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY404 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Meltem GÜLER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin ahlâk ve ahlâk felsefesi; mesleki ahlâk; psikoloji bilim ve uygulamasına ilişkin mesleki ahlâk ilke ve kuralları; mesleki ahlâk ilkelerinin çiğnenmesi sonucunda uygulanan süreçleri öğrenmelerini, kavramalarını ve gelecekteki mesleki yaşamlarında uygulamalarını ağlamaktır. |
İçeriği | Psikoloji bilim ve uygulamasına ilişkin mesleki temel ahlâk kavram ve ilkeleri, |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ahlâk, meslek ahlâkı ve psikologluk meslek ahlâk ilke ve kurallarını TANIMLAMAK |
2 | Ahlâk, meslek ahlâkı ve psikologluk meslek ahlâk ilke ve kurallarını YORUMLAMAK, KARŞILAŞTIRMAK |
3 | Ahlâki temel ilke ve kuralları farklı alt alanlara UYGULAMAK |
4 | Ahlâki olgu ve durumları ANALİZ edebilmek |
5 | Ahlâki olgu ve durumları FORMÜLE edebilmek |
6 | Ahlâki olgu ve durumlarla ilgili YORUMLAMA yapabilmek, YARGIDA bulunabilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Etik Öğretimi, Psikoloji Bilimi ve Meslek Örgütümüz için Etik Neden Önemlidir? | Senkron ve Asenkron |
2 | Etik ile İlgili Temel Kavramlar | Senkron ve Asenkron |
3 | Türk Psikologlar Derneğinde Yapılan Etik ile İlgili Çalışmalar | Senkron ve Asenkron |
4 | Temel Kavramlara Bakış | Senkron ve Asenkron |
5 | Etik Öğrenirken Kullanılabilecek Yeni Yöntemler | Senkron ve Asenkron |
6 | Etik Derslerinde Ele Alınacak Önemli Kavramlar | Senkron ve Asenkron |
7 | Ara Sınav | Çevrimiçi |
8 | Türk Psikologlar Derneği - Etik Yönetmeliği | Senkron ve Asenkron |
9 | Türk Psikologlar Derneği - Etik Yönetmeliği | Senkron ve Asenkron |
10 | Türk Psikologlar Derneği - Etik Yönetmeliği | Senkron ve Asenkron |
11 | Türk Psikologlar Derneği - Etik Yönetmeliği | Senkron ve Asenkron |
12 | Türk Psikologlar Derneği - Etik Yönetmeliği | Senkron ve Asenkron |
13 | Türk Psikologlar Derneği - Etik Yönetmeliği | Senkron ve Asenkron |
14 | Türk Psikologlar Derneği - Etik Yönetmeliği | Senkron ve Asenkron |
15 | Final Sınavı | Çevrimiçi |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Türk Psikologlar Derneği, Etik Süreç Yönetmeliği http://www.psikolog.org.tr/ekler/tbp_etikSurecYonetmeligi.doc | ||
2 | Türk Psikologlar Derneği, Etik Yönetmeliği http://www.psikolog.org.tr/ekler/tpd_etikYonetmeligi.doc | ||
3 | Psikologlar için Etik Öğretim El Kitabı - Yeşim Korkut - Türk Psikologlar Derneği |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ahlâk, meslek ahlâkı ve psikologluk meslek ahlâk ilke ve kurallarını TANIMLAMAK | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Ahlâk, meslek ahlâkı ve psikologluk meslek ahlâk ilke ve kurallarını YORUMLAMAK, KARŞILAŞTIRMAK | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Ahlâki temel ilke ve kuralları farklı alt alanlara UYGULAMAK | 1͵2͵3͵6 | 1͵2 |
4 | Ahlâki olgu ve durumları ANALİZ edebilmek | 1 | 1͵2 |
5 | Ahlâki olgu ve durumları FORMÜLE edebilmek | 1͵2͵3 | 1͵2 |
6 | Ahlâki olgu ve durumlarla ilgili YORUMLAMA yapabilmek, YARGIDA bulunabilmek | 1͵2͵3 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 26 | 26 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
151 |