İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİ TARİHİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY321 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Kamuran Elbeyoğlu |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, psikoloji tarihi hakkında genel bilgi sunmaktır. |
İçeriği |
Bu ders, psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyolojik etkileri ve psikolojideki düşünce ekollerinin anlatımını kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyolojik etkileri açıklar |
2 |
Psikoloji biliminin kuruluşu ve yapılsalcılık ekolünü açıklar |
3 |
Işlevselcilik ekolününün günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar |
4 |
Davranışçılık ekolünün günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar. |
5 |
Gestalt psikolojisinin günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar. |
6 |
Psikanalizin günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Psikoloji tarihini incelenmenin önemi |
sunum ve tartışma |
2 |
17-19. yy arasındaki felsefi etkiler |
sunum ve tartışma |
3 |
19. yy ve sonrasında yaşanan fizyolojik etkiler, yeni bir bilimin kuruluşunun temellerinin atılması |
sunum ve tartışma |
4 |
Yeni psikoloji: Yapısalcılık |
sunum ve tartışma |
5 |
Yapılsalcılık |
sunum ve tartışma |
6 |
İşlevselcilik |
sunum ve tartışma |
7 |
İşlevselcilik |
sunum ve tartışma |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Uygulamalı psikoloji |
sunum ve tartışma |
10 |
Davranışçılık |
sunum ve tartışma |
11 |
Davranışçılık
|
sunum ve tartışma |
12 |
Gestalt psikolojisi |
sunum ve tartışma |
13 |
Psikanaliz |
sunum ve tartışma |
14 |
Psikanaliz |
sunum ve tartışma |
15 |
Psikanaliz |
sunum ve tartışma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Schultz D. P. ve Schultz, S. E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi. (8. Baskı) (Cev. Aslan, Y). İstanbul: Kaknüs Yayınları |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyolojik etkileri açıklar |
1͵2͵4 |
1͵2 |
2 |
Psikoloji biliminin kuruluşu ve yapılsalcılık ekolünü açıklar |
1͵2 |
1͵2 |
3 |
Işlevselcilik ekolününün günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar |
1͵2 |
1͵2 |
4 |
Davranışçılık ekolünün günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar. |
1͵2 |
1͵2 |
5 |
Gestalt psikolojisinin günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar. |
1͵2 |
1͵2 |
6 |
Psikanalizin günümüz psikolojisi açısından önemini açıklar. |
1͵2͵8 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
1 |
2 |
2 |
|
90 |