İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
İNSANCIL TERAPİLER |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY337 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
insancıl terapiler kuramlarının ayrıntılı olarak ele alınıp, temel noktalarının tartışılması. |
İçeriği |
insacıl terapinin terapi süreçleri, güçlü yönleri ve bu kurama getirilen eleştiriler |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Bireylerin bilinç seviyeleri yükseltmek |
2 |
kendi kendileriyle daha iyi ilişkiler kurabilmelerine yardım etmek |
3 |
kendini geliştirme ve yaratıcılığa ait gizli potansiyellerini ortaya çıkarmak |
4 |
seçimlerin anlamlarını kavrama ve yaptığı seçimleri hayata geçirme kapasitesini vurgulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
insancıl terapinin tanımı |
Klasik ders anlatma |
2 |
insancıl terapilerin gelişimi ve tarihi |
Klasik ders anlatma |
3 |
Maslow'un kendini gerçekleştirme kuramı |
Klasik ders anlatma |
4 |
Maslow'un kendini gerçekleştirme kuramı |
Klasik ders anlatma |
5 |
Carl' Rogers'ın birey merkezli terapisi |
Klasik ders anlatma |
6 |
Carl' Rogers'ın birey merkezli terapisi |
Klasik ders anlatma |
7 |
Carl' Rogers'ın birey merkezli terapisi |
Klasik ders anlatma |
8 |
ara sınav |
|
9 |
terapi süreçleri |
Klasik ders anlatma |
10 |
temel varoluşçu ve hümanistik koşullar |
Klasik ders anlatma |
11 |
Kuramların güçlü yönleri |
Klasik ders anlatma |
12 |
kuramların zayıf yönleri |
Klasik ders anlatma |
13 |
terapilere getirilen eleştirler |
Klasik ders anlatma |
14 |
sunum |
Klasik ders anlatma |
15 |
sunum |
Klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Schneider, K. J. ve Krug, O. T. - Varoluşçu-Hümanistik terapi - 2015 |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Bireylerin bilinç seviyeleri yükseltmek |
1͵2͵7 |
1͵2 |
2 |
kendi kendileriyle daha iyi ilişkiler kurabilmelerine yardım etmek |
7͵14 |
1͵2 |
3 |
kendini geliştirme ve yaratıcılığa ait gizli potansiyellerini ortaya çıkarmak |
6͵7͵14 |
1͵2 |
4 |
seçimlerin anlamlarını kavrama ve yaptığı seçimleri hayata geçirme kapasitesini vurgulama |
5͵6͵14 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
2 |
5 |
10 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
5 |
5 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
104 |