İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
ÖYKÜ ALMA VE GÖRÜŞME BECERİLERİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY314 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin amacı, ilkeleri etkili mülakat ve gözlem yapmak sunmak ve öğrencilerin klinik görüşme becerilerini geliştirmektir.
|
İçeriği |
Bu ders etkili görüşmenin ilkeleri, görüşme stratejileri, görüşme becerileri, etkili iletişim örüntüleri gibi konuların tartışılmasına yöneliktir.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
etkili görüşme ve etkili iletişim kalıplarının prensiplerini tanımlar örneğin ilk görüşme gibi farklı durumlarda açık uçlu ve kapalı uçlu sorular |
2 |
klinik görüşme stratejileri gibi klinik röportajda sorgulama stratejileri Liste gerekir , empati dahil, kullanmak |
3 |
projeksiyon, yorumlama derinleşen feshi veya expedition |
4 |
görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak |
5 |
duygusal içeriği bilişsel içeriği karşılaştırma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
etkili iletişim yöntemleri
|
klasik ders anlatma |
2 |
etkili görüşme kuralları
|
klasik ders anlatma |
3 |
soru sorma stratejileri
|
klasik ders anlatma |
4 |
farklı vakalarda klinik görüşme teknikleri
|
klasik ders anlatma |
5 |
görüşme becerileri
|
klasik ders anlatma |
6 |
görüşme becerileri
|
klasik ders anlatma |
7 |
görüşme becerileri
|
klasik ders anlatma |
8 |
vize
|
|
9 |
bilişsel içeriği aktarmak
|
klasik ders anlatma |
10 |
etkili içeriği aktarmak
|
klasik ders anlatma |
11 |
özel toplumlarda görüşme stratejileri: çocuk ve ergenler
|
klasik ders anlatma |
12 |
özel toplumlarda görüşme stratejileri: agresif veya psikotik hastalar
|
klasik ders anlatma |
13 |
sunumlar
|
klasik ders anlatma |
14 |
sunumlar
|
klasik ders anlatma |
15 |
sunumlar
|
klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Handbook of Counseling Psychology, Steven D. Brown, Robert W. Lent, 2000, 3rd edition, ISBN-10: 0471254584
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
etkili görüşme ve etkili iletişim kalıplarının prensiplerini tanımlar örneğin ilk görüşme gibi farklı durumlarda açık uçlu ve kapalı uçlu sorular |
13 |
1͵2 |
2 |
klinik görüşme stratejileri gibi klinik röportajda sorgulama stratejileri Liste gerekir , empati dahil, kullanmak |
13 |
1͵2 |
3 |
projeksiyon, yorumlama derinleşen feshi veya expedition |
14 |
1͵2 |
4 |
görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak |
14 |
1͵2 |
5 |
duygusal içeriği bilişsel içeriği karşılaştırma |
14 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |