Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Ders Bilgileri
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
INE204 |
Bahar |
2 |
2 |
3 |
7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Endüstri mühendisliği ve yönetim problemlerinin çözümü için modellemeye yöntemlerini tanımak. Gerçek hayat problemlerine çözüm üretmek için doğrusal programlama ve simpleks yöntemini duyarlılık analizi ile birlikte tanıtmak. |
İçeriği |
Modelleme süreci, formülasyon. Doğrusal programlama, simpleks yöntemi. İkilik ve duyarlılık. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Verilen problemin matematiksel modelini ortaya koyabilir
|
2 |
Matematiksel modelleri uygun yöntem kullanarak çözebilir
|
3 |
Matematiksel modelleri bilgisayar ortamında çözebilir
|
4 |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş |
Anlatım |
2 |
Doğrusal Programlama-Grafiksel çözüm |
Anlatım |
3 |
Modelleme ve Doğrusal Programlama |
Anlatım |
4 |
Modelleme ve Doğrusal Programlama |
Anlatım |
5 |
Modelleme ve Doğrusal Programlama |
Anlatım |
6 |
Simpleks yöntemi |
Anlatım |
7 |
Ara Sınav |
Ölçme |
8 |
Simpleks yöntemi |
Anlatım |
9 |
Simpleks yöntemi |
Anlatım |
10 |
Simpleks yöntemi |
Anlatım |
11 |
Dualite |
Anlatım |
12 |
Dualite |
Anlatım |
13 |
Dualite |
Anlatım |
14 |
Duyarlılık analizi |
Anlatım |
15 |
Duyarlılık analizi |
Anlatım |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Operations Research: Applications and Algorithms, W.L. Winston |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Verilen problemin matematiksel modelini ortaya koyabilir
|
1 |
|
2 |
Matematiksel modelleri uygun yöntem kullanarak çözebilir
|
2 |
|
3 |
Matematiksel modelleri bilgisayar ortamında çözebilir
|
3 |
|
4 |
|
4 |
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
13 |
13 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
26 |
26 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
164 |