# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
|
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
5 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Matris Cebiri, Neden doğrusal cebire, matrislere, matris propuna ihtiyacımız var? |
Senkron-Asenkron |
2 |
Matris toplama ve skaler çarpma, toplama sembolü. |
Senkron-Asenkron |
3 |
Matrisin transpoze edilmesi ve uygulamaları, kare matrisler |
Senkron-Asenkron |
4 |
Matrislerin gücü, matrislerdeki polinomlar, tersinir (tekil olmayan) matris. |
Senkron-Asenkron |
5 |
Özel kare matris türleri, karmaşık matrisler, blok matrisler |
Senkron-Asenkron |
6 |
Tamamlayıcı Örnekler
|
Senkron-Asenkron |
7 |
Ara Sınav
|
Senkron-Asenkron |
8 |
Doğrusal denklem sistemleri, giriş, temel tanımlar, eşdeğer sistem |
Senkron-Asenkron |
9 |
Temel işlemler, doğrusal denklem sistemlerinin küçük kare sistemleri. |
Ölçme |
10 |
Üçgen ve Kademeli Formda Sistemler, Gauss Eliminasyonu |
Senkron-Asenkron |
11 |
Kademeli Matrisler, Satır Kanonik formu, satır eşdeğerliği, Gauss Eliminasyonu |
Senkron-Asenkron |
12 |
Determinantlar, giriş belirleyiciler sırası (1, 2 ve 3) |
Senkron-Asenkron |
13 |
Belirleyicilerin, küçüklerin ve kofaktörlerin özellikleri. Cramer Kuralı |
Senkron-Asenkron |
14 |
Blok matrisler ve belirleyiciler ve hacim |
Senkron-Asenkron |
15 |
Doğrusal bir operatörün determinantı, çoklu bağlantı ve determinantlar: Problemler. |
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
1 |
1͵2 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
1 |
1͵2 |
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
|
1 |
1͵2 |
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
2 |
1͵2 |
5 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
3 |
1͵2 |
6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
4 |
1͵2 |
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
|
5 |
1͵2 |
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
5 |
1͵2 |