Mühendislik Fakültesi
Elektrik - Elektronik Mühendisliği
Ders Bilgileri
KONTROL TEORİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
EEE308 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. C . Cengiz ARCASOY |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Gerçek zamanlı sistemleri analiz ve tasarımı için gerekli temel bilgilerin öğrenciye aktarılmasını amaçlamaktadır. |
İçeriği | Durum Uzayı Formülasyonu, Vektör uzayları, Matris fonksiyonları, Zaman bölgesi çözümleri, Sistem kararlılığı, Gözlenebilirlik, Kontrol edilebilirlik, Durum denklemleri ve transfer fonksiyonu, Geri besleme, Geri besleme dengeleyicileri, Kutup yerleştirme, Gözlemci tasarımı, Sistem belirlenmesi, Optimal denetim. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sistem modelleyebilirler. |
2 | Matris işlemleri yapabilirler. |
3 | Zaman bölgesi kavramını tanımlayabilirler. |
4 | Frekans bölgesi kavramını tanımlayabilirler. |
5 | Gözleyici tasarlayabilirler. |
6 | Denetleyici tasarlayabilirler. |
7 | Gerçek sistemleri analiz edebilirler. |
8 | Gerçek sistemleri kontrol edebilirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Doğrusallaştırma, Laplace Dönüşümü | anlatım |
2 | Mekanik sistem modellemesi, kütle, yay ve Sürtünme, Rotasyonel sistemler: atalet, yay, gösterge | anlatım |
3 | DC Motorlar, jeneratör, motor-jeneratör seti | anlatım |
4 | Transfer fonksiyonu, simülasyon, Durum Uzayı formülasyonu, durum denklemlerinin çözümü | anlatım |
5 | Gözlenebilirlik, kontrol edilebilirlik | anlatım |
6 | Birinci ve ikinci derece sistemler, zaman etki alanı çözümü, Tasarım özellikleri. | anlatım |
7 | Aşma, en yoğun zaman, yerleşme süresi, yükselme süresi | anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kararlılk, Routh-Hurwitz | anlatım |
10 | Sinyal akış diyagramı, Mason Formülü | anlatım |
11 | Kök-yer eğrisi diyagramının oluşturulması | anlatım |
12 | Gözlemci tasarımı, PID tasarımı | anlatım |
13 | İleri faz, faz gecikmesi kompansatörleri | anlatım |
14 | İleri faz kontrolcü tasarımı | anlatım |
15 | Faz gecikme kontrolcü tasarımı | anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ogata K. 'Modern control engineering 5th. Ed., | ||
2 | Nise Control System Engineering 6th ed. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sistem modelleyebilirler. | 1 | 1͵2 |
2 | Matris işlemleri yapabilirler. | 3 | 1͵2 |
3 | Zaman bölgesi kavramını tanımlayabilirler. | 12 | 1͵2 |
4 | Frekans bölgesi kavramını tanımlayabilirler. | 10 | 1͵2 |
5 | Gözleyici tasarlayabilirler. | 1 | 1͵2 |
6 | Denetleyici tasarlayabilirler. | 12 | 1͵2 |
7 | Gerçek sistemleri analiz edebilirler. | 3 | 1͵2 |
8 | Gerçek sistemleri kontrol edebilirler. | 10 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
120 |