Mühendislik Fakültesi
Elektrik - Elektronik Mühendisliği
Ders Bilgileri
İNGİLİZCE I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FLE101 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Duygu Atilla |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Subjects within engineering Listening for specific information Simple Present and Simple Past Tenses Scanning a text for information | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
2 | Discussing a prototype Calculations Permission and necessity (modal verbs) Talking about design considerations | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
3 | Units and measurements Weights and measures Inspection and quality control Possibility and probability Writing a short inspection report | İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
4 | Testing The passive Testing Strength and stiffness | Anlatma, Tartışma |
5 | Reading text “The Millau Viaduct” Maglev technology | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
6 | Forces and motion Prepositions of location Jet propulsion Thrust, speed, velocity, and acceleration | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
7 | Circuit essentials Resistance Electrical safety | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
8 | ARA SINAV | |
9 | Warning instructions Text reference words Semiconductors Diodes, LEDs, and transistors Past simple and present perfect | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
10 | Guessing meaning from context Talking about capacitor ratings using small numbers | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
11 | SUNUM HAFTASI | Sunum |
12 | SUNUM HAFTASI | Sunum |
13 | Writing a short report The language of computers Connecting words | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
14 | Logic gates Describing a network | Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot |
15 | SON SINAV İÇİN KONULARIN TEKRARI | Anlatma, Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Engineering 1 | Peter Astley and Lewis Lansford, Oxford University Press |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Ara Proje | Ara Proje |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 16͵18 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 16͵18 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 16͵18 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 1 | 6 | 6 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |