Mühendislik Fakültesi
Elektrik - Elektronik Mühendisliği
Ders Bilgileri
DİJİTAL SİSTEM VE TASARIM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
EEE205 | Güz | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üye. Ziya Gökalp Altun |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kombinasyonel ve sıralı mantık devrelerini analiz edebilme ve istenilen bir uygulama için gerçekçi kıstaslar altında tasarım yapabilme yeteneğinin kazandırılması. |
İçeriği | Sayısal sistemler ve ikili kodlar, Boole cebri ve mantık kapıları, Karnaugh haritaları, Kombinasyonel mantık devreleri – aritmetik işlem devreleri, kod çözücüler, kodlayıcılar, çoğullayıcılar ve veri dağıtıcılar, flip-floplar, sıralı mantık devreleri – kaydediciler, sayıcılar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Boolean cebirin temellerini bilir, Boolean fonksiyonlarını standart formlarda yazabilir ve bu fonksiyonları Karnaugh haritası ile sadeleştirebilir. |
2 | Kombinasyonel ve sıralı mantık devrelerini analiz edebilir, bu devrelerin fonksiyonları hakkında fikir belirtebilir. |
3 | İstenen özelliklere sahip bir sayısal sistemi, toplam kapı sayısı, toplam gecikme zamanı gibi kıstasları da gözeterek kombinasyonel ya da sıralı mantık devreleriyle tasarlayabilir. |
4 | Laboratuvar çalışmalarının sonuçlarını teknik rapor formatında yazılı olarak sunabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sayı sistemleri, ikili kodlar | anlatım, tartışma, sunum |
2 | Boole cebri, mantık kapıları | anlatım, tartışma, sunum |
3 | Boole fonsiyonları ve kanonik formlar | anlatım, tartışma, sunum |
4 | Karnaugh haritasi ile fonksiyon sadeleştirme | anlatım, tartışma, sunum |
5 | Kombinasyonel devre analiz ve tasarımı | anlatım, tartışma, sunum |
6 | Aritmetik işlem devreleri | anlatım, tartışma, sunum |
7 | Karşılaştırma devreleri, kodlayıcılar, kod çözücüler | anlatım, tartışma, sunum |
8 | Konu tekrarları, Arasınav | |
9 | Flip floplar | anlatım, tartışma, sunum |
10 | Sıralı devrelerin analiz ve tasarımları | anlatım, tartışma, sunum |
11 | Kaydediciler | anlatım, tartışma, sunum |
12 | Senkron sayıcılar | anlatım, tartışma, sunumanlatım, tartışma, sunum |
13 | Halka ve Jonhson sayıcıları, karışık sayıcılar | anlatım, tartışma, sunum |
14 | Asenkron sayıcılar, Hafıza elemanları | anlatım, tartışma, sunum |
15 | anlatım, tartışma, sunum | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mano, M. Morris, Digital Design |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Boolean cebirin temellerini bilir, Boolean fonksiyonlarını standart formlarda yazabilir ve bu fonksiyonları Karnaugh haritası ile sadeleştirebilir. | 2 | 1͵2 |
2 | Kombinasyonel ve sıralı mantık devrelerini analiz edebilir, bu devrelerin fonksiyonları hakkında fikir belirtebilir. | 2͵3 | 1͵2 |
3 | İstenen özelliklere sahip bir sayısal sistemi, toplam kapı sayısı, toplam gecikme zamanı gibi kıstasları da gözeterek kombinasyonel ya da sıralı mantık devreleriyle tasarlayabilir. | 3 | 1͵2 |
4 | Laboratuvar çalışmalarının sonuçlarını teknik rapor formatında yazılı olarak sunabilir. | 4͵6͵7 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
16 | Son Sınav | 1 | 17 | 17 |
150 |