Mühendislik Fakültesi
Elektrik - Elektronik Mühendisliği
Ders Bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HIS102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr. Murat Köylü |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Temelde Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir. |
İçeriği | Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Politikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. |
2 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar. |
3 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar. |
4 | Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar |
5 | Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar |
6 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Türk inkılabının stratejisi | Düz anlatım, tartışma |
2 | Siyasal alanda inkılaplar | Düz anlatım, tartışma |
3 | Çok partili hayata geçiş denemeleri | Düz anlatım, tartışma |
4 | Hukuk alanında inkılaplar | Düz anlatım, tartışma |
5 | Eğitim ve kültür alanında inkılaplar | Düz anlatım, tartışma |
6 | Ekonomik alanda inkılaplar | Düz anlatım, tartışma |
7 | Sosyal ve sağlık alanında inkılaplar | Düz anlatım, tartışma |
8 | Arasınav | |
9 | Atatürk dönemi Türk dış politikası I | Düz anlatım, tartışma |
10 | Atatürk dönemi Türk dış politikası II | Düz anlatım, tartışma |
11 | Atatürk ilkeleri I cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Düz anlatım, tartışma |
12 | Atatürk ilkeleri II Laiklik, devletçilik, İnkılapçılık | Düz anlatım, tartışma |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası | Düz anlatım, tartışma |
14 | Türkiye’nin Jeopolitik durumu | Düz anlatım, tartışma |
15 | ||
16 | Final sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989 | ||
2 | ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. | 4 | 1͵2 |
2 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar. | 4 | 1͵2 |
3 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar. | 4 | 1͵2 |
4 | Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar | 4 | 1͵2 |
5 | Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar | 4 | 1͵2 |
6 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar | 15 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 8 | 1 | 8 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
60 |