Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
OYUN PROGRAMLAMA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE211 | Güz | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali AKTAŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir. Oyun programlamada Yapay Zeka, Fizik, Öğrenme, Matematik, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Bilgisayar Grafikleri gibi çeşitli alanlar da kullanıldığından, dersin bir başka ve önemli amacının da öğrenciye bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bir bakış açısı kazandırmak olduğu söylenebilir. |
İçeriği | Oyun programlama üzerine temel kavramlar. Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler ve Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Oyun programlama üzerine temel kavramları açıklayabilme |
2 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalara, süreçlere ve teknolojilere dair bilgi donanımı |
3 | Basit animasyonlar oluşturabilme ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirebilme becerisi |
4 | Temel matematik ve fizik bilgilerini programlamada kullanabilme becerisi |
5 | Bilgisayar grafikleri, yapay zeka üzerine başlangıç düzeyde kavrayış Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış açısı Bilgisayar oyunu tasarlamada etik konusunda farkındalık |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Oyun programlama üzerine temel kavramlar | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Oyun programlama üzerine temel kavramları | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Vize Sınavı | Ölçme |
8 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Son Sınav | Ölçme |
15 | ||
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Game Coding Complete, Fourth Edition by Mike McShaffry and David Graham (Mar 5, 2012) |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Oyun programlama üzerine temel kavramları açıklayabilme | 2͵3͵4 | 1͵2 |
2 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalara, süreçlere ve teknolojilere dair bilgi donanımı | 2͵3͵4 | 1͵2 |
3 | Basit animasyonlar oluşturabilme ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirebilme becerisi | 2͵3͵4 | 1͵2 |
4 | Temel matematik ve fizik bilgilerini programlamada kullanabilme becerisi | 2͵3͵4 | 1͵2 |
5 | Bilgisayar grafikleri, yapay zeka üzerine başlangıç düzeyde kavrayış Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış açısı Bilgisayar oyunu tasarlamada etik konusunda farkındalık | 2͵3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |