Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
SAYISAL SİSTEMLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE205 | Güz | 3 | 2 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Ziya Gökalp ALTUN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kombinasyonel ve sıralı mantık devrelerini analiz edebilme ve istenilen bir uygulama için gerçekçi kıstaslar altında tasarım yapabilme yeteneğinin kazandırılması. |
İçeriği | Sayısal sistemler ve ikili kodlar, Boole cebri ve mantık kapıları, Karnaugh haritaları, Kombinasyonel mantık devreleri – aritmetik işlem devreleri, kod çözücüler, kodlayıcılar, çoğullayıcılar ve veri dağıtıcılar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Boolean cebirin temellerini bilir, Boolean fonksiyonlarını standart formlarda yazabilir ve bu fonksiyonları Karnaugh haritası ile sadeleştirebilir. |
2 | Kombinasyonel mantık devrelerini analiz edebilir, bu devrelerin fonksiyonları hakkında fikir belirtebilir. |
3 | İstenen özelliklere sahip bir sayısal sistemi, kombinasyonel mantık devreleriyle tasarlayabilir. |
4 | Laboratuvar çalışmalarının sonuçlarını teknik rapor formatında yazılı olarak sunabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sayı sistemleri, ikili kodlar | Anlatım, tartışma |
2 | Boole cebri, mantık kapıları | Anlatım, tartışma |
3 | Boole fonsiyonları | Anlatım, tartışma |
4 | Kanonik formlar | Anlatım, tartışma |
5 | Karnaugh haritasi ile fonksiyon sadeleştirme | Anlatım, tartışma |
6 | İki seviyeli fonksiyon gerçekleştirmeleri | Anlatım, tartışma |
7 | Konu tekrarları ve arasınav | Ölçme |
8 | Kombinasyonel devre analizi | Anlatım, tartışma |
9 | Kombinasyonel devre tasarımı | Anlatım, tartışma |
10 | Aritmetik işlem devreleri I | Anlatım, tartışma |
11 | Aritmetik işlem devreleri II | Anlatım, tartışma |
12 | Karşılaştırma devreleri | Anlatım, tartışma |
13 | Kodlayıcılar, kod çözücüler | Anlatım, tartışma |
14 | Çoktan seçiciler (MUX, DEMUX) | Anlatım, tartışma |
15 | Çoktan seçiciler (MUX, DEMUX) | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Ölçme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mano, M. Morris, Digital Design, 3nd Ed., Prentice-Hall, 2001 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Boolean cebirin temellerini bilir, Boolean fonksiyonlarını standart formlarda yazabilir ve bu fonksiyonları Karnaugh haritası ile sadeleştirebilir. | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Kombinasyonel mantık devrelerini analiz edebilir, bu devrelerin fonksiyonları hakkında fikir belirtebilir. | 2͵3 | 1͵2 |
3 | İstenen özelliklere sahip bir sayısal sistemi, kombinasyonel mantık devreleriyle tasarlayabilir. | 2͵3 | 1͵2 |
4 | Laboratuvar çalışmalarının sonuçlarını teknik rapor formatında yazılı olarak sunabilir. | 2͵3 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |