Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
AYRIK MATEMATİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAT204 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Ziya Gökalp Altun |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ayrık yapılar ve ayrık matematiğin temelleri hakkında bilgi vermek. Ayrık matematiğin bilgisayar uygulamlarını açıklayıp, öğrencinin bu ilişkiyi anlamasını sağlamak. |
İçeriği | Ayrık matematik tanımı, kümeler, Matematiksel İspat yöntemleri, Mantıksal yöntemler, Boole cebri ve fonksiyonları, algoritma |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ayrık yapılar ve ayrık matematiğin temellerini tanımlayabilirler |
2 | Ayrık matematiğin bilgisayar uygulamalarını yorumlayabilirler |
3 | Ayrık yapıları analiz edebilirler |
4 | Fen ve matematik bilgilerini kullanarak mühendislik problemlerini tanımlayıp analiz edebilirler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ayrık matematiğe giriş, Önerme Mantığı ve İspatlar | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Matematiksel İspat yöntemleri, Küme Teorisi, Uygulama(örnek problemler) | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Kümeler cebri, Uygulama(örnek problemler) | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Bağıntılar ve işlemler | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Bağıntılar ve işlemler, Fonksiyonlar | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Fonksiyonlar: Uygulama(örnek problemler) | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Cebrik Yapılar | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Ara sınav | Ölçme |
9 | Kafes Yapıları ve Boole Cebri | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Boole Fonksiyonlar, uygulamalar (örnek problemler) | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Graf Teorisi - Uygulamalar | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Algoritmalar | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Algoritma uygulamaları (örnek problemler) | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Sonlu durumlu makinalar ve Turing Makinaları Uygulama(örnek problemler) | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | ||
16 | Son Sınav | Ölçme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kenneth H.Rosen, Disrete Mathematics and Its applications, Mc.Graw Hill |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ayrık yapılar ve ayrık matematiğin temellerini tanımlayabilirler | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | Ayrık matematiğin bilgisayar uygulamalarını yorumlayabilirler | 1͵2͵4 | 1͵2 |
3 | Ayrık yapıları analiz edebilirler | 1͵2͵4 | 1͵2 |
4 | Fen ve matematik bilgilerini kullanarak mühendislik problemlerini tanımlayıp analiz edebilirler | 1͵2͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
8 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 5 | 5 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
16 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
95 |