# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgi ve deneyimlerini gerçek problemlere uygulayabilme becerisi. |
2 |
Deney tasarlama, deneyi uygulayabilme ve çıktıları analiz edebilme becerisi. |
3 |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme ve çözümler önerebilme becerisi. |
4 |
İletişim kurabilme, kendisini özgürce ifade edebilme ve yeni fikirler geliştirebilme
becerisi.
|
5 |
Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimini planlayabilme becerisi. |
6 |
Mesleğini, kendi ve toplum menfaatleri için severek ve inanarak yapabilme becerisi. |
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk edinip, mesleğini doğru amaçlar için kullanarak insanlık
yararına çalışma yapabilme becerisi.
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanımlar, terminoloji ve başlangıç değer problemleri |
Anlatım |
2 |
Birinci mertebeden diferansiyel denklemler: ayrılabilir, doğrusal eşitlikler |
Anlatım |
3 |
Birinci mertebeden diferansiyel denklemler: tam eşitlikler |
Anlatım |
4 |
Birinci mertebeden diferansiyel denklemler ile modelleme: doğrusal eşitlikler |
Anlatım |
5 |
Birinci mertebeden diferansiyel denklemler ile modelleme: doğrusal olmayan eşitlikler |
Anlatım |
6 |
Daha yüksek dereceden diferansiyel denklemler: mertebe indirme, homojen doğrusal eşitlikler,
süperpozisyon ve yok etme yaklaşımları. |
Anlatım |
7 |
Daha yüksek dereceden diferansiyel denklemler ile modelleme: yay-kütle sistemleri,
seri analog devre vb.
|
Anlatım |
8 |
Ara Sınav |
Ölçme |
9 |
Doğrusal eşitliklerin seri çözümleri |
Anlatım |
10 |
Diferansiyel eşitliklerin matris gösterimi |
Anlatım |
11 |
Laplace dönüşümü |
Anlatım |
12 |
Homojen doğrusal sistemler |
Anlatım |
13 |
Homojen olmayan doğrusal sistemler |
Anlatım |
14 |
Adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri: Euler metodu |
Anlatım |
15 |
Adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri: Runge-Kutta metodu |
Anlatım |
16 |
Son Sınav |
Ölçme |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgi ve deneyimlerini gerçek problemlere uygulayabilme becerisi. |
1 |
1͵2 |
2 |
Deney tasarlama, deneyi uygulayabilme ve çıktıları analiz edebilme becerisi. |
1 |
1͵2 |
3 |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme ve çözümler önerebilme becerisi. |
1 |
1͵2 |
4 |
İletişim kurabilme, kendisini özgürce ifade edebilme ve yeni fikirler geliştirebilme
becerisi.
|
1 |
1͵2 |
5 |
Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimini planlayabilme becerisi. |
1 |
1͵2 |
6 |
Mesleğini, kendi ve toplum menfaatleri için severek ve inanarak yapabilme becerisi. |
1 |
1͵2 |
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk edinip, mesleğini doğru amaçlar için kullanarak insanlık
yararına çalışma yapabilme becerisi.
|
1 |
1͵2 |