Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Ders Bilgileri
TIBBİ BİYOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
TGT109 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. HARİKA TOPAL ÖNAL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Hücre ve organellerin yapı ve fonksiyonları, Tıbbi biyoloji ile ilgili temel kavramlar, DNA ve kromozom yapısının öğrenilmesi |
İçeriği | Hücrenin yapısı, hücre metabolizması ve anormallikleri, insanda embriyonal gelişme, tıbbi açıdan önemli prokaryot ve ökaryot canlılar, Dokular ve organ sistemleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Hücrenin genel özelliklerini, organellerin fiziksel, kimyasal yapısını ve görevlerini öğrenir. |
2 | Hücrenin ortamla ilişkisini sağlayan bağlantıları sıralayabilir |
3 | Temel genetik mekanizmaları kullanarak DNA ve kromozomun yapısını tanımlar |
4 | Temel Genetik Mekanizmaları kavrar |
5 | DNA ve RNA'nın yapısı arasındaki farkları sıralayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tıbbi Biyolojiye Giriş ve hücre | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Hücre organelleri: Hücre zarının yapısı, Membran farklılaşmaları (Mikrovillus, Silya, Flagella) ve hareket mekanizmaları, | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Hücre zarından madde geçiş yolları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Hücrenin ortamla ilişkisini sağlayan bağlantılar ve ekstrasellüler matriks | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Sitoplazma, Endoplazmik retikulum ve Golgi organeli | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Lizozom, peroksizom ve mitokondri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Hücre iskeleti | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Çekirdek, kromatin yapısı ve paketlenme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Hücre döngüsünün evreleri, Mitoz ve Mayoz bölünmeler | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | DNA ve RNA’nın yapısı, çeşitleri ve Ribozomlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Temel genetik mekanizmalar: DNA replikasyonu ve tamiri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Temel genetik mekanizmalar: DNA replikasyonu ve tamiri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Apoptoz ve nekroz | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Apoptoz ve nekroz | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | Final sınavı | Yazılı Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi Biyoloji. Başaran A. 1999. Motif Matbaacılık.,İstanbul | ||
2 | Medical Cell Biology: Made Memorable. 1st Eds. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Hücrenin genel özelliklerini, organellerin fiziksel, kimyasal yapısını ve görevlerini öğrenir. | 8 | 1͵2 |
2 | Hücrenin ortamla ilişkisini sağlayan bağlantıları sıralayabilir | 10 | 1͵2 |
3 | Temel genetik mekanizmaları kullanarak DNA ve kromozomun yapısını tanımlar | 2 | 1͵2 |
4 | Temel Genetik Mekanizmaları kavrar | 6 | 1͵2 |
5 | DNA ve RNA'nın yapısı arasındaki farkları sıralayabilir. | 6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 5 | 10 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 3 | 5 | 15 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
60 |