Meslek Yüksekokulu
Ameliyathane Hizmetleri
Ders Bilgileri
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
AMH222 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Ertan Cem GÜL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders, bir bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin tanımı, kavramları ve yaklaşımlarıyla temel bilgilerini edindirmeyi; sosyal hizmetin dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi ve işleyişini öğretmeyi; bireylerin ve toplumların gereksinimlerine sosyal hizmet müdahalesinin temel prensiplerini kavratmayı; ve sosyal hizmetler alanı içinde toplumsal refahı sağlayacak yöntemleri kullanma becerisini sağlamayı amaçlamaktadır. |
İçeriği | Sosyal hizmetin temel kavram ve teorileri, Sosyal hizmetin uygulama alanları, Sosyal hizmeti oluşturan disiplinler arasında ilişki, Sosyal hizmet kuramları, Sosyal hizmetin uygulama alanında soruna yönelik doğru yöntemi ve tasarıyı kurgu. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kendine yardım modelinin sosyal çalışmada kullanımı gerçekleştirebilir. |
2 | Çözüm odaklı modelin sosyal çalışmada kullanımını gerçekleştirebilir. |
3 | Feminist kuramın sosyal çalışmada kullanımını gerçekleştirebilir. |
4 | Güçlendirme kuramını gerçekleştirebilir. |
5 | Sosyal çalışma alanları ve sağlık alanları ilişkilendirmesini yapabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmete giriş ve dersin işleyişi hakkında bilgilendirme | Sunum |
2 | Dünyada sosyal hizmetin bir bilim ve meslek ortaya çıkışı | Sunum |
3 | Temel kavramlar ve tanımlar | Sunum |
4 | Bireysel ve toplumsal ihtiyaçlar | Sunum |
5 | Sosyal Hizmet'te Çalışma Alanları | Sunum |
6 | Sosyal Hizmet'in Bilgi, Beceri ve Değer Temeli | Sunum |
7 | Sosyal Hizmet'in Bilgi, Beceri ve Değer Temeli | Sunum |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Hizmet'te genelci yaklaşım ve çevresi içinde birey kavramlarının tanımlanması | Sunum |
10 | Sosyal Hizmet'in temel değerleri: Sosyal adalet, insan hakları ve demokrasi | Sunum |
11 | Sosyal hizmet alanları: Aile ve çocuk | Sunum |
12 | Sosyal hizmet alanları: Göç | Sunum |
13 | Sosyal hizmet alanları: Madde bağımlılığı | Sunum |
14 | Sosyal hizmet alanları: Yaşlılık | Sunum |
15 | Genel Değerlendirme | Sunum |
16 | Son Sınav | Yazılı Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Hazırlanmış ders notları ve sunular |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kendine yardım modelinin sosyal çalışmada kullanımı gerçekleştirebilir. | 3͵4͵6͵8 | 1 |
2 | Çözüm odaklı modelin sosyal çalışmada kullanımını gerçekleştirebilir. | 1͵2͵4͵9 | 1 |
3 | Feminist kuramın sosyal çalışmada kullanımını gerçekleştirebilir. | 4͵8 | 2 |
4 | Güçlendirme kuramını gerçekleştirebilir. | 4͵7͵10 | 2 |
5 | Sosyal çalışma alanları ve sağlık alanları ilişkilendirmesini yapabilir. |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 5 | 5 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 6 | 6 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
78 |