# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Temel bilgisayar kavramlarını tanımlayabilir. |
2 |
Masaüstü yayıncılık programlarını tanır. |
3 |
Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlayabilir. |
4 |
Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir. |
5 |
Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir. |
6 |
Taslak çizimlerini uygun program ile bilgisayarda çizebilir. |
7 |
Fotoğraf üzerine özgün çalışmalar yapabilir. |
8 |
Piksel tabanlı çalışmalar yapabilir. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu |
Piksel, vektörel çalışma örnekleri |
2 |
Bilgisayara giriş, masaüstü yayıncılık programlarının tanıtılması |
Piksel, vektörel çalışma örnekleri |
3 |
Adobe illüstratör programına giriş. Araç kutusu |
Konuyla ilgili uygulamalar |
4 |
Adobe illüstratör - Seçim Araçları- temel şekiller oluşturmak. Kalem aracını kullanmak, resimleri yerleştirmek |
Konuyla ilgili uygulamalar |
5 |
Adobe illüstratör - metinlerle çalışmak |
Konuyla ilgili uygulamalar |
6 |
Adobe illüstratör - katmanları kullanmak- dönüştürme ve boyutlandırma araçları |
Konuyla ilgili uygulamalar |
7 |
Adobe illüstratör - renkler-dosyaları kayıt etmek ve dışa aktarmak |
Konuyla ilgili uygulamalar |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu |
Konuyla ilgili uygulamalar |
10 |
Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma |
Konuyla ilgili uygulamalar |
11 |
Adobe Photoshop - Tipografik tasarım |
Konuyla ilgili uygulamalar |
12 |
Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak |
Konuyla ilgili uygulamalar |
13 |
Adobe Photoshop - Maskeler ve kanallar |
Konuyla ilgili uygulamalar |
14 |
Adobe Photoshop - piksel çizim teknikleri |
Konuyla ilgili uygulamalar |
15 |
Adobe Photoshop - Web için dosya hazırlamak |
Konuyla ilgili uygulamalar |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Temel bilgisayar kavramlarını tanımlayabilir. |
1͵3͵4 |
1͵2 |
2 |
Masaüstü yayıncılık programlarını tanır. |
1͵2͵3͵4 |
1͵2 |
3 |
Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlayabilir. |
1͵2͵3͵4 |
1͵2 |
4 |
Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir. |
1͵2͵3 |
1͵2 |
5 |
Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir. |
1͵2͵3͵4 |
1͵2 |
6 |
Taslak çizimlerini uygun program ile bilgisayarda çizebilir. |
1͵2͵3 |
1͵2 |
7 |
Fotoğraf üzerine özgün çalışmalar yapabilir. |
1͵2͵3͵4 |
1͵2 |
8 |
Piksel tabanlı çalışmalar yapabilir. |
1͵2͵3͵4 |
1͵2 |