Meslek Yüksekokulu
İş Sağlığı Ve Güvenliği
Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
TD 102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Seçil BİBER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. |
İçeriği | İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası , sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikaye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) . |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Konuşmanın oluşumunu ve konuşmayı bozan etkenleri açıklar |
2 | Etkili konuşma yöntem ve tekniklerini uygulayabilecek |
3 | Sözlü anlatımla yazılı anlatımın farkını açıklar |
4 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türlerini ayırt edebilecek |
5 | İletişimi sağlamada beden dilini etkili bir biçimde kullanabilecek |
6 | Bilimsel konuşma hazırlama yöntem ve aşamalarını uygulayabilecek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Türkçenin Yabancı Dillerle Etkileşimi,Türk Dilinin Dünya Dillerine Etkisi, Dünya Dillerinin Türk Diline Etkisi, Türkçede Kullanılan Yabancı Ögeler | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Yazım Kuralları | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Noktalama İşaretleri | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Anlatım Bozuklukları, Sözcüklerle İlgili Anlatım Bozuklukları | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Cümle Kuruluşu ile İlgili Anlatım Bozuklukları, Söyleyiş Bozuklukları | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Yazılı Anlatım | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Yazılı Anlatım Türleri Düşünce Değeri Olan Yazılar:Makale, Fıkra, Eleştiri, Deneme, Söyleşi, Gezi, Günlük, Anı | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Ara sınav | |
9 | Sanat Değeri Olan Yazılar: Şiir, Öykü, Tiyatro, Roman, Düşünce ve Sanat Değeri Olan Yazı Örnekleri Üzerinde Durulacak | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Sanat Değeri Olan Yazılar: Şiir, Öykü,Tiyatro, Roman, Düşünce ve Sanat Değeri Olan Yazı Örnekleri Üzerinde Durulacak | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Yazışmalar, Özel Yazışmalar: Mektup, Davetiye, Not, Kutlama, Özel Yazışmalarda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Resmî Yazışmalar: Elektronik Posta, Belgegeçer,Teleks, Dilekçe, Öz Geçmiş, Rapor,Tutanak, Karar, Resmî Yazışmalarda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Dinleme Dinlemenin Ögeleri, Dinleme Türleri, Dinleme ile Kişilik İlişkisi, Etkili Dinleme, Etkin Dinleme | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Konuşma, Hazırlıklı Konuşmalar: Konferans, Kongre, Panel, Seminer, Açıkoturum, Sempozyum, Söylev Hazırlıksız Konuşmalar: Telefon Konuşması, Tanıştırma, Konuşma Kuralları | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Konuların genel olarak değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | GÖKDAYI Hürriyet (2014), Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Martı Kitapçılık, Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Konuşmanın oluşumunu ve konuşmayı bozan etkenleri açıklar | 14 | 1͵2 |
2 | Etkili konuşma yöntem ve tekniklerini uygulayabilecek | 14 | 1͵2 |
3 | Sözlü anlatımla yazılı anlatımın farkını açıklar | 14 | 1͵2 |
4 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türlerini ayırt edebilecek | 14 | 1͵2 |
5 | İletişimi sağlamada beden dilini etkili bir biçimde kullanabilecek | 14 | 1͵2 |
6 | Bilimsel konuşma hazırlama yöntem ve aşamalarını uygulayabilecek | 14 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |